پیش بینی قیمت اونس در آخرین نظرسنجی‌ها + نمودار

دورخیز قیمت طلا برای جهش؟

کدخبر: ۳۷۷۳۲۰
پس از چهار هفته سقوط، قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 3 درصد افزایش یافت. این افزایش در حالی بود که، احساسات نزولی در بازار طلا بسیار برجسته بود. اما این هفته کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران عمومی چه برآوردی دارند؟
دورخیز قیمت طلا برای جهش؟

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلا کیتکو، بازار طلا می‌تواند در هفته آینده رشد بیشتری را تجربه کند ، زیرا احساسات در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروش تغییر کرده است.

به گفته کیتکو به نظر میرسد احساست صعودی نسبت به طلا جان دو باره گرفته است، زیرا فلز گران‌بها در چند روز ابتدایی ماه دسامبر شاهد یک تغییر شدید رو به بالا بود. بازار طلا در بالاترین سطح در یک هفته گذشته کار خود را به پایان رساند  و از پایین ترین قیمت چهار ماهه خود خود که در روز دوشنبه هفته گذشته به آن رسیده بود، برخاست.

دارین نیوسوم ، یک کارشناس بازار طلا گفت: پس از آنکه طلا با برخورد به کف حمایت 1767 دلار منعطف شد، ما شاهد یک تحول قوی در بازار طلا هستیم. اکنون روند کوتاه مدت نشان می‌دهد قیمت‌های هفته آینده کمی افزایش خواهد یافت.»

 بازگشت احساس صعودی به بازار طلا

این هفته 14 تحلیل‌گر در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. در مجموع ده رای دهنده - 71 درصد -  افزایش قیمت طلا را در هفته آینده پیش‌بینی کردند، یک تحلیلگر - 7 درصد - به کاهش قیمت رأی دادند و سه تحلیل‌گر - 21 درصد - نسبت به طلا بی‌طرف بود.

در نظرسنجی مین‌استریت یا عمومی، در مجموع 1147 رأی آنلاین داده شد. در میان این افراد، 743 رأی دهنده - 65 درصد - اظهار کردند که در  این هفته طلا  صعود خواهد کرد. 231 شرکت کننده - 20 درصد - گفتند که نظر آنها بر روی طلا نزولی است، در حالی که 173 رای دهنده، یا - 15 درصد -در برابر فلز گران‌بها بی طرف یا خنثی بودند.

نظرسنجی طلا

بازار طلا این هفته بیش از 3 درصد افزایش را تجربه کرد و به این سبب احساسات سرمایه‌گذاران تغییر چشمگیری نسبت به هفته قبل داشته است. هفته پیش اکثر تحلیلگران در مورد طلا احساس نزولی پیدا کردند و امید به صعودی شدن در میان سرمایه گذاران خرده فروشی در پایین ترین سطح چند ساله قرار داشت. 

بازتاب از کف حمایتی و داده‌های نا‌امید کننده اقتصادی

اکثر تحلیل گران خاطرنشان کرده اند که جهش طلا از پایین ترین سطح چهار ماهه در نوامبر باعث ایجاد تکانه قوی صعودی در بازار شده است. مایکل مور، تحلیل‌گر بازار طلا گفت که قبل از اینکه این تحول در بازار از بین برود، این اتفاق می‌تواند قیمت طلا را به 1890 دلار برساند.

جدای از پشتیبانی فنی محکم بازار طلا برای قیمت‌های بالاتر، برخی از تحلیلگران همچنین خاطرنشان می کنند که این فلز گران‌بها از حمایت بنیادی قوی نیز برخوردار است. برخی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که گزارش ناامیدکننده اشتغال در ماه نوامبر مورد دیگری است که می‌تواند موجب حمایت مالی دولت و در نتیجه افزایش قیمت طلا  شود.  روز جمعه، اداره آمار کار گفت که 245 هزار شغل در ماه گذشته ایجاد شده است در حالی که اقتصاددانان انتظار داشتند که حدود 480 هزار شغل ایجاد شود.

صعود طلا بر انبوه اسکناس‌ها؟

شان لوسک، مدیر حفاظت در شرکت تجارت والش، گفت: «بانک های مرکزی در سراسر جهان به طور یکدست چاپخانه‌های اسکناس خود را روشن کردند، و این اتفاق به زودی پایان نخواهد یافت.»  لوسک همچنین اظهار کرد که وی تصور می‌کند در کوتاه مدت قیمت طلا باید به 1900 دلار برسد که و این یک سطح مقاومت حیاطی برای طلا خواهد بود.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA، گفت که به نظر می‌رسد در کوتاه مدت طلا روندی صعودی داشته باشد زیرا انتظار می‌رود محرک مالی بیشتری در راه باشند. او گفت: «به نظر می رسد که سیاستمداران آمریکایی برای جلوگیری از تعطیلی دولت که می‌تواند به تقویت طلا در روزهای آینده کمک کند ، تحت فشارهایی هستند که باید بسته‌های کمک‌های مالی جدید بیانجامد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید