چتر نجات معامله گران در بازار ارز

ضربه بایدن به پیکره دلار

کدخبر: ۳۷۹۲۴۶
بازار دلار دیشب لحظه به لحظه پوشش رای دهی کالج های انتخاباتی را دنبال می کرد چرا؛ چون برخی منتظر یک اتفاق در این کالج ها بودند.
ضربه بایدن به پیکره دلار

به گزارش اقتصادنیوز، برخی نوسان گیران دلار روی پیروزی ترامپ شرط بسته بودند. تصور آنها پیروزی ترامپ و افزایش نوسان نرخ ارز به دلیل ادامه تحریم ها علیه ایران، سخت بودن صادرات و انتقال ارز به داخل بود.

اما پیروزی بایدن همه این تصورها را خراب کرد تا انتظارات تورمی تعدیل شود از آن تاریخ معامله گران بیشتر از انکه به سقف توجه کنند به کف توجه دارند و در جست و جوی مقاصد کاهشی هستند. در این میان برخی معامله گران هنوز به دنبال روزنه ای برای پیروزی ترامپ بودند. پوشش اخبار مربوط به شکایت کارزار انتخاباتی او و دست آخر رای دهی کالج های الکترال.

اکثر کانال های مربوط به معامله گران لحظه ای رای ها را منتشر می کردند و در ایالت های معروف به خاکستری و مورد بحث منتظر اتفاقی تازه بودند. اما نیمه شب که مشخص شد در کالج ها هم معجزه ای برای ترامپ قرار نیست بیفتد موافقان کاهشی قیمت دلار بیشتر شدند.

پیش بینی  قیمت دلار امروز

دلار توانست در روزهای اخیر محدوده حمایتی 25 هزار و 800 تومانی را با هر دشواری، حفظ کند. با این حال، حفظ این محدوده در روز جاری سخت تر از روزهای قبل خواهد بود. کاهشی ها سعی کرده اند روی اعلام رای نمایندگان ایالات آمریکا  مبنی بر تایید رسمی پیروزی بایدن مانور زیادی کنند و در معاملات پشت خطی نیز قیمت دلار در واکنش به این اتفاق به محدوده 25 هزار و 600 تومان رفت. در چنین شرایطی، اگر بازار بتواند محدوده حمایتی روزهای قبل را حفظ کند، نشان می دهد که تقاضای خاصی در بازار وجود دارد و احتمال افزایش قیمت در روزهای بعد بالاتر می رود. با این حال، پایین رفتن دلار از محدوده 25 هزار و 800 تومان، آغازی بر افت بیشتر اسکناس آمریکایی خواهد بود. عده ای انتظار دارند که دلار امروز تا محدوده 25 هزار و 200 تومان عقب نشینی کند و گروهی امیدوار به ارقام پایین تر هم هستند. با این حال، بعید است که بدون نزول درهم به زیر خط 7 هزار تومان، هیچ کدام از این اتفاقات رخ دهد. گرچه در معاملات مجازی عدد طلایی درهم نسبت به روز قبل از خود 135 تومان پایین تر آمده است اما کماکان خود را بالا هفت هزار تومان نگه داشته است و برخی هنوز به درهم به عنوان یک چتر نجات در سقوط دلار امید دارند.

احتمال هجوم  به بازار ارز

بازار ارز

با این حال عده ای این سناریو را برای بازار متصور می بینند که اسکناس آمریکایی در ابتدای روز کاهشی شود و بعدازظهر خریداران به بازار هجوم بیاورند. از نگاه این گروه، بازار توان زیادی برای افت و افزایش قیمت ندارد و در این چنین شرایطی، نوسان گیران از اخبار برای افزایش تغییرات قیمت  استفاده می کنند تا بتوانند حداقل سودی را از بازار کم رونق روزهای اخیر به دست بیاورند. البته بازارساز می تواند با نوع قیمت گذاری صرافی های بانکی تا حدی مانع از نوسانات غیرمنتظره در بازار شود. شیوه ای که حداقل در روزهای قبل مورد ازمون قرار گرفته است و صرافی های بانکی به اندازه ای قیمت خود را نزدیک به بازار تعیین کردند که مانع از شکل گیری جوهای هیجانی در بازار شوند. نوع قیمت گذاری صرافی  های بانکی نیز در نوسانات امروز بازار بسیار اثرگذار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید