سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به صورت مشروط رأی آورد

کدخبر: ۳۹۰۱۹۴
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که سیاست ما در کمیسیون تلفیق ارز تک نرخی و جلوگیری از فساد رانت ارزی بود.
کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به صورت مشروط رأی آورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ضمن مقایسه لایحه دولت با مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد:  لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دولت بر اساس قوانین به کمیسیون تلفیق ارجاع و با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: آنچه به عنوان مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ارائه می‌شود نتیجه رأی‌گیری و مجموع نظرات اعضای این کمیسیون است. هر چند برخی افراد با کلیات لایحه دولت موافق نبودند، اما به صورت مشروط کلیات این لایحه رأی آورد و اصلاح شد.

سرجمع بودجه شرکت‌ها و بودجه عمومی دولت در لایحه ۲ هزار و ۴۹۱ هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق به ۲ هزار و ۸۵۱ هزار میلیارد تومان تبدیل شد.

در لایحه دولت پنج نرخ ارز آمده بود که شامل ۴۲۰۰، ۱۱ هزار و ۱۵۰، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و یک نرخ هم براساس سامانه معاملات الکترونیکی در تبصره‌های یک و چهار آمده بود.

دلار سه

وی اضافه کرد: سیاست ما در کمیسیون تلفیق ارز تک‌نرخی و جلوگیری از فساد ناشی از رانت ارزی بود و نرخ ارز ۱۷ و ۵۰۰ و نرخ سامانه معاملاتی قید شده است. از ۲۵ قلم کالایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی داده می‌شود تنها برای روغن باقی مانده که آن هم طبق گزارش بانک مرکزی همین روغن نیز امسال در چند مرحله ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

خبر تکمیل می شود....

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید