حرکت خلاف جهت فلزگران بهای داخلی با بازارهای جهانی

شنبه؛ روز شگفتی در بازار سکه ؟

کدخبر: ۳۹۱۰۰۴
برخی تصور می کنند قیمت سکه امروز شنبه 18 بهمن مرز 11 میلیون تومان را یک بار دیگر آزمایش کند.
شنبه؛ روز شگفتی در بازار سکه ؟

به گزارش اقتصادنیوز، کمتر کسی انتظار دارد، پس از سقوط بهای اونس طلا در بازارهای جهانی، سکه در مسیر افزایشی قدم بردارد. با این حال، واقعیت آن است که از پنج شنبه شب میزان خریدها در معاملات پشت خطی افزایش یافت و قیمت سکه راه صعودی را بدون توجه به مسیرطلا در پیش گرفت. عامل افزایشی سکه، دوری دلار از کاهش قیمت و بازگشت این ارز به کانال 24 هزار تومانی در بازار معاملات اعتباری بود؛ سکه برای بازگشت به کانال 11 میلیون تومانی کار دشواری را در پیش رو دارد، اما احتمال دارد که در اولین روز هفته یکبار دیگر حباب این فلز گران بها به محدوده 5درصدی برسد.

سکه حباب

سناریوی حرکت سکه در ابتدای هفته

سناریوی محتمل برای بازار سکه این است که فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز افزایش قیمت را تجربه کند و در ادامه روز مقداری قیمت تعدیل شود، ولی سکه بازان سعی کنند، این فلز ارزشمند حداقل به زیر سطح 10 میلیون و 500 هزارتومانی نرود. چرا این سناریو احتمال زیادی دارد که رخ دهد؟ دلیل مهم این است که بسیاری از معامله گران اعتباری تمایل دارند، پیش از تسویه های روز شنبه قیمت سکه دچار افت نشود و آن ها دچار ضرر نشوند. ولی پس از تسویه ها، مقاومت خریداران کاهش خواهد یافت. تنها عاملی که می تواند کمک کند سکه از اواسط روز به رشد خود ادامه دهد، افزایش بهای دلار تا بالای 24 هزار و 300 تومان است.

در شرایطی که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی نزولی شده است و ارزش واقعی سکه نزول کرده است، سناریوی منطقی تر این بود که فلز گران بهای داخلی شروع نزولی داشته باشد. با این حال، دلار معادلات را در بازار سکه برهم ریخته است.

سکه پشت خطی

زمان برگشت قوی به بازار

ارزش ذاتی سکه به زیر سطح 10 میلیون و 500 هزار تومان رفته است و تا زمانی که به بالای آن بازنگردد، برگشت قوی خریداران به بازار سخت خواهد بود. سکه های کوچک نیز در هفته جاری بدون افزایش قیمت دلار بسیار دشوار است که در این سطوح قیمتی باقی بمانند. آن ها در دو هفته گذشته از نظر بازدهی از سایر بازارها پیشی گرفتند و اکنون وقت آن است که یا سرعت رشدشان کم شود یا بخشی از افزایش قیمت خود را پس بدهند.

سکه حباب

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید