آزمون مهم طلا در هفته جاری

پیش بینی آینده سیاه برای قیمت طلا

کدخبر: ۳۹۵۸۳۰
در نظر سنجی اخیر کیتکو، به نظر می رسد سرمایه گذاران کمی از آینده پررونق طلا تا حدی ناامید شدند و نزول قیمت را در هفته‌ جاری پیش بینی می کنند.
پیش بینی آینده سیاه برای قیمت طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طلا در این هفته با کاهش قیمت ها به 1720 دلار رسید که پایین ترین سطح 8 ماهه خود بود و نزدیک به 100 دلار از دست داد. بر اساس نظرسنجی طلای کیتکو ، ممکن است فروش مجدد در بازار به پایان نرسد ، زیرا کارشناسان وال استریت هفته جاری برای طلا را سطح پایین تری پیش بینی کردند.

هفته گذشته ، طلا به دلیل فشارهای فروش تکنیکال، به سمت روند نزولی حرکت کرد. در همین رابطه تحلیلگران به کیتکو نیوز گفتند ، هفته آینده همه توجه ها به بازده ایالات متحده و دلار آمریکا خواهد بود. یک شبه ، بازده خزانه داری 10 ساله به بالاتر از 1.6 درصد رسید - بالاترین سطح در یک سال بوده است.

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار مدیریت ، گفت: « سرمایه معاملات طلای ، دلار آمریکا ، با توجه به افزایش بازده خزانه داری ، به نظر می رسد که در حال بازگشت است.»

در زمان تهیه این مقاله ، معاملات آتی طلای آوریل (اردیبهشت) با قیمت ۱۷۲۲ دلار معامله شد که بیش از 3.3 درصد در هفته کاهش داشت.

آینده تاریک طلا

در مجموع 13 متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت این هفته شرکت کردند. هشت تحلیلگر معادل 61.5 درصد اظهار داشتند که در هفته جاری روند طلا نزولی خواهد بود. سه تحلیلگر دیگر یا 23 درصد گفتند که آنها صعودی خواهند بود. و دو نفر آخر یا 5/15 درصد گفتند که بر روی این فلزات گرانبها خنثی هستند.

در بخش خرده فروشی ، 669 پاسخ دهنده در یک نظرسنجی آنلاین مین استریت، شرکت کردند. در مجموع 351 رای دهنده ، یا 52.5 درصد ، خواهان افزایش طلا هستند. 223 یا 33.3 درصد دیگر پیش بینی کرد که طلا سقوط کند. در حالی که 95 رای دهنده باقیمانده ، یا 14.2٪ ، یک بازار را خنثی مشاهده کردند. این هفته کمترین میزان مشارکت در نظرسنجی کیتکو در نزدیک به یک سال گذشته رقم خورده است.

طلا

طلا آزمایش می شود

در نظرسنجی هفته گذشته ، سرمایه گذاران وال استریت پیش بینی کاهش قیمت طلا را داشتند ، در حالی که مین استریت، بین احساسات صعودی و نزولی تقسیم شده بود.

به گفته تحلیلگران ، سطح بزرگ پشتیبانی بعدی قیمت طلا 1700 دلار  است که به احتمال این هفته  آزمایش می شود  و بسیاری از موارد بستگی به این دارد که فلز گرانبها بتواند این سطح را نگه دارد یا خیر؟

 

اتفاق های مثبت اما افت اندک

مارک چندلر، مدیرعامل بانوکبورن جهانی فارکس گفت: روند افزایش نرخ ها صدمه دیده است. پیش بینی من حدود 1690 دلار است. من گمان می کنم در میان مدت، طلا به این سمت حرکت کند. البته من از دیدن تقویت و تحکیم گسترده در این سطح در کوتاه مدت تعجب نخواهم کرد.

مدیر عامل شرکت مدیریتی آدرین دی ، گفت:« هفته آینده می تواند اصلاح نهایی قیمت ها را ایجاد کند.به طور اساسی ، همه چیز برای طلا مثبت است ، نقدینگی مازاد زیادی در سراسر جهان وجود دارد. دلار در پایین ترین سطح قرار می گیرد - پایین تر از انتخابات ایالات متحده - در حالی که نرخ ها در انتهای دوره مالی ، نه کوتاه مدت از نظر واقعی منفی مانده اند. بیش از همه ، بازار نیاز به اصلاح و تغییر احساسات دارد.»

نوری در تاریکی

با وجود نظرسنجی ناامیدکننده، چند صدای خوش بینی وجود داشت که در هفته جاری قیمت طلای بالاتری را پیش بینی کرد.اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو ، گفت: «برای اولین بار در چهار هفته ، آینده طلا را بالاتر پیش بینی می کنم.»

به این دلیل که بازارهای سهام در حال افزایش، تحت تأثیر افزایش بازده هستند.او همچنین افزود:«اتفاقاتی در هفته رخ خواهد داد که به نظر می رسد اقتصاد ایالات متحده منجر به بازده واقعی و کاهش دلار می شود که به همراه آن طلا به شدت بالاتر خواهد رفت.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید