پیش بینی جهش اقتصادی در آمریکا

غول جدید در بازار بیت کوین/ ارز دیجتالی یک کلاس بالا رفت

کدخبر: ۴۰۰۲۴۳
بر اساس گزارش های اقتصادی سه ماهه اعضای کمیته بازار آزاد فدرال ، پیش بینی می شود که تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱، 6.5 ٪ افزایش پیدا کند. در بازار بیت کوین نیز یک غول جدید قرار است وارد شود.
غول جدید در بازار بیت کوین/ ارز دیجتالی یک کلاس بالا رفت

براساس گزارش اقتصادنیوز، روزی که گذشت روز پرخبری برای اقتصاد بود. یک نهاد بزرگ بین المللی تصمیم گرفت تا برای مشتریان خود شرایط دسترسی به بیت کوین را داشته باشد.

 

تصمیمات جدید فدرال

بر اساس گزارش سی ان بی سی، فدرال رزرو روز چهارشنبه به شدت انتظارات و پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی افزایش داد اما نشان داد که با وجود چشم انداز بهبود یافته و تغییر نرخ تورم در سال جاری ، احتمال افزایش نرخ بهره تا سال 2023 وجود ندارد.

همانطور که به طور گسترده انتظار می رفت ، کمیته بازار آزاد فدرال سیاستگذاری همچنان با حفظ یک برنامه خرید دارایی که بانک مرکزی حداقل 120 میلیارد دلار اوراق قرضه در ماه خریداری می کند ، به ثابت نگه داشتن نرخ وام کوتاه مدت نزدیک به صفر رأی داد.

این تغییرات اساسی در چگونگی نگاه بانکداران مرکزی به مسیر اقتصادی پیش رو و تأثیر آن بر سیاست ها ایجاد کرد.بر اساس گزارش های اقتصادی سه ماهه اعضای کمیته بازار آزاد فدرال ، پیش بینی می شود که تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱، معادل 6.5 ٪ افزایش پیدا کند.

پیش بینی های این شاخص در سال های 2022 و 2023 به ترتیب برای سود 3.3 و 2.2 درصد است.

همراه با افزایش تولید ناخالص داخلی ، اعضای کمیته پیش بینی می کنند که بیکاری از سطح فعلی ۶.۲ درصد به ۴.۵ درصد کاهش پیدا کند. پیش بینی های دو سال بعدی 4.2٪ و 3.7٪ قبل از رسیدن به سطح طولانی تر 4٪ خواهد بود.

 

قیمت طلا و دلار

قیمت طلا بعد از انتشار خبر جهش رشد اقتصادی پایین آمد اما پس از آنکه فدرال رزرو اعلام کرد که حداقل تا سال 2023 به نرخ بهره نزدیک به صفر ادامه خواهد داد ،قیمت طلا بالاتر رفت.

قیمت طلا تحویل آوریل(اردیبهشت) به 1727.10 دلار در هر اونس رسید ، و سپس تا 1،742 دلار در هر اونس صعود کرد.در حال حاضر قیمت طلای نقدی هزار و ۷۴۴ دلار است که نشان دهنده ۱۳ دلار افزایش یا ۰.۷۷ درصد است.دلار پس از آنکه فدرال رزرو نرخ را در حالت انتظار نگه داشت و پیش بینی کرد هیچ افزایشی در سال 2023 رخ ندهد ، روز چهارشنبه افت کرد.

با عقب نشینی از عملکرد خزانه داری 10 ساله آمریکا از بالاترین رقم 13 ماهه ، شاخص دلار آمریکا ، با 0.43 درصد کاهش به 91.48 کاهش یافت.

طلا

غول جدید بیت کوین

سایت سی ان بی سی به طور انحصاری خبری دریافت کرده است که مورگان استنلی اولین بانک بزرگ ایالات متحده   به مشتریان صندوق سرمایه گذاری خود زمینه دسترسی به وجوه بیت کوین را فراهم می کند.

بانک سرمایه گذاری ، یک غول بزرگ در مدیریت ثروت با دارایی 4 تریلیون دلار است ، این نهاد روز چهارشنبه در یادداشت داخلی به مشاوران مالی خود گفته در حال راه اندازی دسترسی به سه صندوق است که مالکیت بیت کوین را امکان پذیر می کند.

این اقدام ، گامی مهم برای پذیرش بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی است نوسانات بیت کوین در سال گذشته شرکتهای وال استریت را تحت فشار قرار داده است تا به فکر شرکت در کلاس دارایی های نوپا باشند.

در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با افزایش بیش از ۳ درصد به ارزش ۵۷ هزار و ۷۹۱ دلار رسیده است.

بیت کوین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید