بازار فلز گرانبها چه جهتی دارد؟

پیش بینی جدید از قیمت طلا؛ رصد سه خبر برای حدس قیمت طلا

کدخبر: ۴۰۶۹۶۹
اقتصاد نیوز: قیمت طلا با خوردن به سقف 1790 دلار نزولی شد. این اتفاق سبب شد پیش بینی ها درباره قیمت طلا در کوتاه مدت و بلندمدت بازنگری شود.
پیش بینی جدید از قیمت طلا؛ رصد سه خبر برای حدس قیمت طلا

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت طلای جهانی یکی از عوامل اثر گذار بر قیمت طلا و سکه در بازار داخل است.

پس از مدت ها درجا زدن بازار جهانی طلا شاهد تحرکات جدیدی است. یکی از عوامل این تحرکات احتمال افزایش تورم در اقتصاد آمریکا است. تا چندی قبل برخی تصور می کردند پدیده تورم در اقتصاد امریکا اثر گذار است اما گروهی که تصور می کنند این پدیده گذار نیست در حال افزایش است.

یکی دیگر از متغیرهای نرخ بازدهی اوراق قرضه دولتی آمریکا است. این نرخ بازدهی رقیب جدی طلا به حساب می آید اما در حال حاضر از نقطه اوج خود کمی فاصله گرفته است.

آخرین متغیر هم بیت کوین و سایر ارزهای دیجتالی است که از نگاه گروهی از تحلیل گران رقیب طلا به حساب می آیند. مجموع اتفاقات در هفته گذشته به شکل رقمی خورد که در یک اتفاق نادر تمامی شرکت کنندگان در نظر سنجی کیتکو رای 100 درصدی به افزایش قیمت طلا دهند.

با این حال پس از شروع خوب و طوفانی دیروز اما قیمت طلا در بازار برگشت.

جف رایت مدیر ارشد سرمایه گذاری در این بازار اعتقاد دارد: قیمت طلا با بازگشت از سطوح افزایشی ثبت شده نتوانست روند صعودی هفته قبل را دنبال کند ، زیرا هیچ یک از افراد قدرتمند قادر به تأثیرگذاری یا تحرک در قیمت نبودند.

 از دید او پوشش کوتاه مدت هفته گذشته در حال حاضر به پایان رسیده است و طلا قبل از حرکت در هر دو جهت به دنبال یک کاتالیزور جدید است.

اما گروهی دیگر از کارشناسان اتفاقات این روزها را اصلاح می دانند و اعتقاد دارند قیمت طلا در نهایت صعودی خواهد بود.

در اکوایران ببینید:شتاب طلا برای لمس ۱۸۰۰ دلار

اگر فعالان برای حرکت قیمت طلا به سمت بالا منتظر یک کاتالیزور جدید هستند به این اخبار توجه کنند؛

نخست:تنش های رو به رشد بین ایالات متحده و روسیه و همچنین ایالات متحده و چین

دوم:پیشنهاد فعلی رئیس جمهور جو بایدن برای "طرح مشاغل آمریکایی" که اجرای آن حدود 2 تریلیون دلار طی هشت سال هزینه خواهد داشت.

سوم: تعدیل نرخ بازدهی و اخبار مربوط به تورم

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید