پیش بینی روند بازار ارز پنجشنبه 16 اردیبهشت

ضربه شبانه به قیمت دلار

کدخبر: ۴۱۰۳۱۱
اقتصاد نیوز: یک سایت اصولگرا خبری منتشر کرد که بر اثر آن قیمت دلار در معاملات پشت خط بالا رفت.
ضربه شبانه به قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، آیا دلار پس از حدود ۳۰۰ روز به زیر کانال ۲۰ هزار تومانی خواهد رفت؟ به نظر می رسد یک خبر مانع از وقوع این اتفاق در روز پنج شنبه شود. خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که شکاف‌های بزرگی میان مواضع تهران و واشنگتن در خصوص اقدامات مد نظر آمریکا برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد. این موضوع موجب شد که پس از ساعت ۱۱ شب خریدها در معاملات پشت خطی شدت بیشتری بگیرد و حتی قیمت به کانال ۲۱ هزار تومانی برگردد.

در ابتدای معاملات پشت خطی روز چهارشنبه، قیمت دلار به راحتی حمایت ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و به سمت محدوده ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومانی رفت. تحلیل گران فنی باور دارند، تثبیت اسکناس آمریکایی زیر محدوده ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومانی موجب خواهد شد که قیمت به کانال ۱۹ هزار تومان برود. با این حال، خبر خبرگزاری تسنیم و پایگاه اکسیوس موجب تغییر جهت انتظارات معامله گران شد. سایت اکسیوس گزارش داد که اختلافات میان ایران و آمریکا بر سر اقدامات جهت محدود کردن برنامه هسته‌‌ای ایران در مذاکرات وین بن‌بست ایجاد کرده است.

N2 (94)

ضرر مالداران دلار

 به گفته فعالان،‌ بازار پشت سرهم سطوح حمایتی را از سطح داده است و فرصت زیادی نیز به مالداران برای خروج از بازار نداده است. در چنین شرایطی، شماری از بازیگران ارزی چنین تصوری دارند که حجم فروش به اندازه ای بالاست که تا زمان برگشت قیمت دلار، بهتر است که تماشاچی وقایع بازار باشند. شماری از معامله گران عنوان می کنند در انتظار پولبک قیمتی از سطوح حمایتی بودند ولی چنین اتفاقی رخ نداد. این مساله موجب شده است که بسیاری از معامله گران در موقعیت ضرر قرار داشته باشند.

حضور فروشندگان عادی در بازار

افراد عادی نیز در روزهای اخیر به بازار مراجعه کردند و از هراس افت بیشتر قیمت دلار، اقدام به فروش ارز خود کرده اند. به گفته فعالان، اگر وضعیت به این گونه پیش برود، بازار در زمان توافق احتمالی هسته ای افت چندانی را تجربه نخواهد کرد، چرا که بخش زیادی از کاهش قیمت را پیش خور کرده است. در مقابل، اگر مذاکرات به بن بست برسد، احتمال دارد که دلار به سوی محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی با قدرت بازگردد. در این میانه به نظر می رسد بازارساز نیز به دنبال افت بیشتر قیمت هاست ولی آماده است که پیش از انتخابات، در برابر نوسان گیران افزایشی نیز ایستادگی کند. تثبیت حواله درهم زیر محدوده ۵ هزار و ۸۰۰ تومانی می تواند خواست بازارساز که افت بیشتر قیمت دلار است را محقق کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید