گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا وارز تهران

شکست خط حساس در بازار سکه +نمودار

کدخبر: ۴۱۱۸۰۶
اقتصادنیوز: جبهه خریداران بازار سکه امامی، روز چهارشنبه توانستند سد ۱۰ میلیون تومانی را بشکنند و قیمت این فلز گران بها را در مقطعی حتی به بالای محدوده ۱۰ میلیون و۱۰۰ هزار تومان ببرند.
شکست خط حساس در بازار سکه +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در اواخر روز قیمت سکه مقداری تعدیل شد و در حوالی ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

به گفته فعالان، دو عامل مهم در مرزشکنی فلز گران بهای داخلی نقش داشت. اولین عامل، افزایش بهای دلار در بازار داخلی بود. امروز اسکناس آمریکایی از سطح ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی عبور کرد و در ساعتی حتی بالای ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان نوسانات خود را انجام داد. افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه بازان با جسارت بیشتری خریدهای خود را ادامه دهند. «اقتصاد نیوز» نیز در گزارش امروز صبح با عنوان «فرصت سکه برای مرزشکنی» عنوان کرده بود، در صورتی که دلار کمی افزایش قیمت را تجربه کند، فلز گران بهای داخلی فرصت شکست مرز ۱۰ میلیون تومانی را به دست خواهد آورد. جدا از افزایش قیمت دلار، عامل دیگری نیز به کمک افزایشی های بازار سکه آمد. عامل دوم افزایش سکه رشد تقاضای فیزیکی در آستانه عید فطر بود. در این روز تنها نزول جزیی اونس طلا در بازار جهانی بود که سد راه سکه بود. در صورتی که طلا طی روزهای آتی افزایشی شود، می تواند به سرعت رشد قیمت سکه کمک کند. با این حال، تحلیل گران فنی باور دارند سکه برای ورود به مدار صعودی باید در ابتدای از محدوده ۱۰ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی با قدرت عبور کند.

چرا دلار افزایشی شد؟

به گفته فعالان، افزایش قیمت دلار در روز چهارشنبه بیشتر وابسته به اخبار سیاسی و جوسازی های پیرامون آن بود. معامله گران در این روز بیشتر به انتشار خبرهایی تکیه کردند که احتمال طولانی شدن مذاکرات هسته ای را برجسته می کرد. در کنار این، جوسازی نوسان گیران پیرامون درگیری های منطقه ای موجب شده بود که تقاضای جدیدی به بازار وارد شود و قیمت دلار را تحریک کند. از منظر فنی نیز روند افزایشی دلار طی روزهای گذشته موجب شده بود که معامله گران با اطمینان بیشتری خریدهای خود را کلید بزنند. برخی معامله گران باور دارند در صورتی که طی روزهای آتی و قبل از پایان اردیبهشت ماه توافقی بر سر احیای توافق هسته ای صورت نگیرد،‌قیمت دلار رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

 

  • بازدهی بازارها ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید