آیا دوره ارزهای دیجیتالی تمام شده است؟

دو نظر متفاوت از آینده بیت کوین

کدخبر: ۴۱۲۰۷۴
یک تحلیلگر برجسته رمزنگاری که با پیش بینی دقیق زمان سقوط بازار 2019 به محبوبیت رسیده است ، به معامله گران هشدار می دهد که ممکن است قیمت بیت کوین به سمت پایین تر حرکت کند. اما یک نظریه دیگر امیدوار است سیاست ذخیره سازی بیت کوین ادامه یابد
دو نظر متفاوت از آینده بیت کوین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت بیت کوین افت شدیدی را تجربه کرد اما این افت اخیر کارشناسان را نترساند و همچنان برخی به آینده این ارز دیجیتالی امیدوار هستند.

در روز پنج شنبه قیمت بیت کوین به دنبال تصمیم ایلان ماسک برای به تعلیق در آوردن خرید خودرو‌های تسلا با بیت کوین نزولی شد و رقم‌هایی زیر 50 هزار دلار را به ثبت رساند.  ایلان ماسک دلیل این تصمیم را انرژی‌بر بودن استخراج بیت کوین و مغایرت آن با معیارهای انرژی پاک عنوان کرد.

 

نظریه خوش بین

مایک مک گلوون ، استراتژیست کالای اطلاعات بلومبرگ ، اظهار داشت: نگرانی ایلان ماسک مبنی بر اینکه بیت کوین (BTC) برای محیط زیست مضر است ، برای از بین بردن توانایی  افزایش بیشتر قیمت ارز رمزنگاری شده  کافی نیست.

مک گلون روز پنجشنبه در گزارشی جدید نوشت: ایلان ماسک گفت تسلا فروش خود را با استفاده از بیت کوین به حالت تعلیق درمی آورد ،اما این نظریه ما را متزلزل نمی کند که رمزنگاری در روزهای اول کشف قیمت قرار دارد و می تواند به دارایی ذخیره جهانی دیجیتال در دنیای دیجیتال سازی و برقی سازی تبدیل شود.

 

نظریه بدبین

اما یک تحلیلگر برجسته رمزنگاری که با پیش بینی دقیق زمان سقوط بازار 2019 به محبوبیت رسیده است ، به معامله گران هشدار می دهد که ممکن است قیمت بیت کوین به سمت پایین تر حرکت کند.

در یک توییت جدید ، معامله گر رمزنگاری ، معروف به Dave the Wave در صنعت ، تجزیه و تحلیل فنی خود را برجسته کرد که نشان می دهد بیت کوین به سمت چرخش موقت حرکت می کند.

Dave the Wave که سقوط بیت کوین را با دقت پیش بینی شده از 11هزار و 400 دلار در سال 2019 به 6هزار و 400 دلار ، پیش بینی کرد معتقد است که در حال حاضر بیت کوین در یک بازه  نزولی قرار دارد.

coindesk-BTC-chart-2021-05-14

اندک نوسان طلا

نوسانات قیمت معاملات طلا در روز پنجشنبه در آمریکا بسیار ناچیز بود معامله گران صعودی برای انجام شکار معامله ای وارد بازار شدند زیرا در ابتدای بازار قیمت ها پایین بود. شاخص دلار آمریکا رشد یک شبه خود را از دست داد و این نیز به جناح صعودی بازار طلا کمک کرد. معاملات آتی طلا در ژوئن (تیر) با 2.60 دلار افزایش به 1825.60 دلار رسید و نقره در ژوئیه (دی) با 0.104 دلار کاهش در 27.14 دلار در هر اونس بود.

دلار پس از آنکه وزارت کار ایالات متحده قیمت های بالاتر تولیدکننده را در ماه آوریل (اردیبهشت) گزارش کرد ، ثابت شد gold

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید