پیش بینی روند بازار ارز

وقت تصمیم گیری در بازار ارز؛ مچ اندازی قیمت دلار

کدخبر: ۴۱۲۳۵۶
اقتصاد نیوز:اگر امروز قیمت دلار نتواند از سد ۲۳ هزار تومان عبور کند، انتظارات افزایشی تا حدی در بازار کاهش خواهد یافت.
وقت تصمیم گیری در بازار ارز؛ مچ اندازی قیمت دلار

پس از روز کم نوسان چهارشنبه، اکنون زمان آن است که معامله گران تصمیم بگیرند که آیا می خواهند به خریدهای خود ادامه دهند یا باید از بخشی از خریدهای پیشین سودگیری کنند. دلار در هفته ای که گذشت، حدود ۴ درصد رشد قیمت را تجربه کرد و ممکن است پس از این میزان سود، عده ای اقدام به خالی کردن بخشی از دلارهای خریده شده کنند. با این حال بیشتر تحلیل گران فنی باور دارند، معامله گران در درجه اول، واکنش بازار به مرز ۲۳ هزار تومانی را رصد خواهند کرد.

عده ای نیز باور دارند، با توجه به ادامه تعطیلات عید فطر در دبی، بازار در اولین روز هفته از حالت استراحت خارج نخواهد شد و به نوسانات کم دامنه ادامه خواهد داد. از نگاه این گروه، قیمت دلار در روز شنبه در محدوده ۲۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان نوسانات خود را ثبت خواهد کرد.

دلار پشت خطی

 در مقابل این دیدگاه، افزایشی ها قرار دارند که معتقدند جریان اخبار سیاسی روزهای اخیر تغییر کرده است و نه تنها احتمال احیای برجام کاهش پیدا کرده است که ممکن است سطح تنش ها افزایش پیدا کند.

البته افزایشی های بازار ارز در حالی این دیدگاه را مطرح می کنند که وزیر امور خارجه آمریکا از لزوم ادامه مذاکرات خبر داده است. معامله گران کاهشی نیز هم چنان امیدوارند که قبل از پایان اردیبهشت ماه حداقل بخشی از تحریم ها کاهش پیدا کنند.

به نظر می رسد در هفته جاری تا حدی تکلیف مذاکرات هسته ای روشن شود و معامله گران بر اساس نتایج مذاکرات موقعیت خرید و فروش خود را تعیین کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید