پیش بینی روند بازار ارز در 28 اردبیهشت

زورآزمایی در بازار دلار

کدخبر: ۴۱۳۰۳۹
اقتصاد نیوز:برخی از معامله گران انتظار نوسان قیمت دلار بین دو کانال ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی را دارند. این در حالی است که عده دیگری باور دارند احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات بسیار پایین آمده است و انتظار دارند تحت تاثیر این موضوع بار دیگر سطح تقاضا در بازار بالا برود.
زورآزمایی در بازار دلار

اگر امروز قیمت دلار به بالای مرز ۲۳ هزار تومانی بازگردد، انتظارات افزایشی بار دیگر فعال خواهند شد. در مقابل، تثبیت زیر محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی می تواند موج جدیدی از فروشندگان را رهسپار خیابان فردوسی کند. معامله گران در روز سوم هفته احساس کردند که بازارساز تمایل ندارد، قیمت دلار بالای خط ۲۳هزار تومانی نوسان کند. امروز مشخص می شود، زور نوسان گیران و سمت تقاضا بالاتر است یا بازارسازمی تواند قدرت خود را به بازار دیکته کند.

کم توجهی معامله گران به اخبار

بازار دیگر به اندازه گذشته به اخبار حساس نیست. در واقع بازار در روزهای اخیر به اخبار، شایعات و گمانه زنی ها در مورد مذاکرات هسته ای حساس نبوده است. به گفته برخی فعالان،‌  معامله گران در انتظار آن هستند که نتیجه قطعی مذاکرات منتشر شود و پس از آن موقعیت معاملاتی خود را تعیین کنند. به احتمال زیاد تا روز شنبه مشخص خواهد شد که سرنوشت مذاکرات وین به چه سمت و سویی خواهد رفت. در این شرایط برخی از معامله گران انتظار نوسان دلار بین دو کانال ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی را دارند.

دلار پشت خطی

این در حالی است که عده دیگری باور دارند احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات بسیار پایین آمده است و انتظار دارند تحت تاثیر این موضوع بار دیگر سطح تقاضا در بازار بالا برود. قیمت دلار تحت تاثیر افزایش تقاضا طی ۱۰ روز گذشته حدود ۲هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و سود قابل توجهی را برای خریداران دلار ۲۱ هزار تومانی ایجاد کرد. این روند افزایشی در روز دوشنبه دچار اختلال شد. امروز مشخص می شود بازار به جاده افزایشی بازخواهد گشت یا نزولی آغاز شده است که در روزهای بعد نیز ادامه خواهد یافت.

به نظر می رسد در روز جاری، جدا از واکنش دلار به سطوح۲۲ هزار و ۸۰۰  و ۲۳ هزار تومانی، به روند نرخ حواله درهم نیز توجه زیادی شود. ماندن درهم در محدوده ۶ هزار و ۳۰۰ تومانی می تواند خریداران بیشتری را به بازار ارز هدایت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید