سکه از کف فاصله گرفت، ولی از سقف عبور نکرد

نقش بورس در نوسان دلار + نمودار

کدخبر: ۳۸۸۰۰۳
اقتصاد نیوز:بازار سهام، انتظارات در بازار دلار را افزایشی کرده است؛ این ادعایی است که از سوی برخی معامله گران ارزی در روز شنبه مطرح شد.
نقش بورس در نوسان دلار + نمودار

به گزارش اقتصاد نیوز، برخی در بازار دلار اعتقاد دارند ریشه نوسان این روزهای بازار دلار ناشی از اتفاقات در بازار سهام است.به گفته آن ها، زمانی که مشاهده کردند، شاخص کل بورس روند صعودی دارد و به بالای محدوده حساس یک میلیون و 200 هزار واحدی رسیده است، به این باور رسیدند که قرار نیست دلار افت بیشتری را تجربه کند. در روزهای قبل، عده ای از تحلیل گران عنوان می کردند که شاخص کل بورس از هراس نزول شدید قیمت دلار، سطوح حمایتی مهم خود را از دست داده است؛ در نتیجه، برگشت خریداران به بازار سهام، سمت و سوی انتظارات در بازار ارز را نیز تا حدی تغییر داده است.

برخلاف روند افزایشی دلار، سکه در روز شنبه نتوانست راه صعود را در پیش بگیرد. سکه حدود ساعت 4 بعدازظهر زیر محدوده 10 میلیون و 400 هزار تومانی قرار گرفت که 4 دهم درصد کمتر از روز پنج شنبه بود. با این حال، فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز تا نزدیک 10 میلیون تومان پایین رفته بود و برگشت از کف قیمت، انتظارات بازیگران این بازار را افزایشی کرد. این احتمال وجود دارد که پس از ساعت 4، سکه نرخ های بالاتری را رویت کند.

رشد 4.5 درصدی دلار طی یک روز

اسکناس آمریکایی در ابتدای روز شنبه روند نزولی داشت و تا نزدیکی کانال 22 هزار تومانی پایین رفت. با این حال، از حدود ساعت 12 ظهر و با پایان کار بازار سهام، خریداران دلار فعال تر شدند و توانستند تا نزدیک ساعت 3 بعدازظهر، قیمت این ارز را حتی تا 23 هزار و 200 تومان نیز بالا ببرند. فاصله بین کف و سقف قیمت دلار در روز شنبه به حدود 5/4 درصد رسید. در واقع اگر کسی صبح شنبه اقدام به خرید می کرد و بعدازظهر در موقعیت فروش قرار می گرفت، حدود 5/4 درصد سود به دست می آورد.

نرخ حواله درهم نیز در اولین روز هفته با حرکت افزایشی خود به بازیگران ارزی سیگنال صعودی می داد. درهم در این روز حتی به بالای محدوده 6 هزار و 400 تومانی رفت.

با وجود رشد قیمت دلار در روز شنبه، بازار هم چنان پشت دو خط مهم 23 هزار و 200 و 23 هزار و800 تومانی باقی ماند. به باور تحلیل گران فنی تا این دو نقطه شکسته نشوند، صعود دلار به سوی سطوح بالاتر و ورود خریداران جدید ممکن نیست.

در حالی که بین سقف و کف دلار در روز شنبه 5/4 درصد فاصله وجود داشت، قیمت اسکناس آمریکایی نسبت به نرخ بسته شده روز پنج شنبه تنها افزایش یک درصدی داشت. دلار در آن مقطع زمانی در محدوده 22 هزار و 800 تومانی به کار خود پایان داده بود و روز شنبه بالای مرز 23 هزار تومانی قرار گرفت.

 

  • N
  • N2
  • N3
  • N4
  • N5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید