ایران علامت سئوال بازار جهانی

شیفت سرمایه گذاران از بیت کوین به طلا

کدخبر: ۴۱۴۳۷۰
فروش اخیر بیت کوین یک حرکت معکوس بزرگ برای ارز رمزنگاری بوده است که به نظر می رسد در میان بانک های بزرگ وال استریت و شرکت های تجاری عمومی در حال جلب توجه است.
شیفت سرمایه گذاران از بیت کوین به طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، یک هفته آرام در تقویم اقتصادی جهان در  پیش رو است. در هفته ای که گذشت یورو قدرت گرفت با توجه به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون و روند کاهشی مبتلایان و مرگ و میر در کشورهای اروپایی از جمله آلمان و همچنین بازگشایی های انجام شده در تعدادی از کشورهای اروپایی و ادامه این روند بازگشایی ها، نسبتا چشم انداز خوبی برای اقتصاد ناحیه یورو در Q2 و Q3 متصور می شود.

هفته برای دلار:

در نیمه اول هفته آرام ، آمار اطمینان مصرف کننده برای ماه مه (خرداد) اعلام می شود. به دنبال امار ناامیدکننده فروش خرده فروشی ، انتظارات زیادی به ارقام ماه مه داشته باشید.

پس از یک چهارشنبه آرام ، تمرکز بر روی سفارشات اصلی کالاهای با دوام ، برآورد شماره 2 تولید ناخالص داخلی و ارقام ادعای بیکاری در روز پنج شنبه خواهد بود. در پایان هفته ، تورم هزینه های شخصی و ارقام نهایی مصرف کننده نیز تأثیرگذار خواهد بود. یکی از داده هایی که در مورد اشتغال آمریکا سیگنال مثبت میدهد، مدعیان بیکاری هفتگی است که طی این چند هفته اخیر روند نزولی داشته است و مورد توجه میباشد.

 از آخرین جلسه تصمیم گیری سیاست فدرال رزرو ، جریان داده ها به فعالیت شدید اقتصادی مداوم ، افزایش فشار تورم و تعداد اشتغال ناامیدکننده اشاره کرده است. به طور کلی ، مقامات بانک فدرال در مورد وضعیت حال موضع خود را حفظ کرده اند. زیرا آنها معتقدند که بهبودی هنوز مسیری طولانی در پیش دارد و اینکه با اتخاذ یک هدف تورم متوسط  ، آنها فرصت دارند که اقتصاد را به مدت طولانی تری تحریک کنند تا اطمینان حاصل شود که نرخ اشتغال و تورم در وضعیت مناسبی و با ثباتی قرار دارد. با این وجود ، اگر تورم زیاد به یک مسئله تبدیل شود ، آنها "از ابزار لازم برای مقابله با این مشکل برخوردارند".

در هفته گذشته، دلار هفته را با افت 0.34٪ به 90.017 کاهش داد.

هفته برای یورو:

در جبهه داده های اقتصادی هفته آرام تری داریم. از آلمان ، اعداد نهایی تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول به همراه ارقام تمایل به تجارت و مصرف کننده اعلام می شود.

 روز جمعه داده های احساسات اقتصادی ( ECONOMIC SENTIMENT ) و اعتماد مصرف کننده در ناحیه یورو هم مورد توجه هستند. این احتمالاً ادامه خوش بینی در میان مشاغل و مصرف کنندگان را تأیید می کند. داده های منتشر شده در حال حاضر نشان دهنده افزایش شدید فعالیت طی ماه های اخیر است. این امر موجب بهبود احساسات می شود.

هفته در سیاست جغرافیایی:

در هفته آینده هیچ خطر عمده ای برای در نظر گرفتن وجود ندارد.با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران، ممکن است درباره توافق هسته ای علامت سوال باشد ... روز انتخابات هجدهم ژوئن است.

تقویم

هفته برای طلا:

به گفته تحلیلگران ، این هفته نقطه عطف برای طلا بود زیرا قیمت ها به سمت 1900 دلار در هر اونس صعود کردند در حالی که بقیه بازارها معاملات بی نظمی را تجربه کردند.

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA به کیتکو نیوز گفت ، پس از فروش گسترده در فضای رمزنگاری ، جذابیت طلا برای بسیاری از سرمایه گذاران ، از جمله پول جدید موسسه ، دوباره مورد توجه قرار گرفته است.

هفته برای بیت کوین:

فروش بیت کوین روز یکشنبه پس از یک هفته معامله با روند ثابت ادامه یافت ، زیرا مقامات چین و ایالات متحده به سختگیری مقررات و رعایت مالیات بر ارزهای رمزپایه اقدام کردند.

بیت کوین به طور تقریبی 16٪ سقوط کرد و به 31هزار و 772.43 دلار رسید. بزرگترین ارز رمزنگاری شده در روز جمعه بعد از ظهر 35هزار و 891.20 دلار معامله شد.

فروش اخیر بیت کوین یک حرکت معکوس بزرگ برای ارز رمزنگاری بوده است که به نظر می رسد در میان بانک های بزرگ وال استریت و شرکت های تجاری عمومی در حال جلب توجه است. در این ماه ، بیت کوین توسط یک سری عناوین منفی  قرار گرفته است.

پس از آنکه ایلان ماسک پیام های متفاوتی در مورد موقعیت خود در مورد بیت کوین ارسال کرد ، و در یک توییت نشان داد که تسلا دارایی های خود را فروخته است ، این ارز سقوط کرد اما بعداً روشن کرد که تسلا چنین کاری نکرده است.

استفانی پرایس ، تحلیلگر CIBC ، روز پنجشنبه در یادداشتی گفت: "کلاس دارایی همچنان بی ثبات است ، و احتمالاً تغییرات قابل توجه قیمت ناشی از یک توییت یا نظر عمومی است."

گزارش JPMorgan نشان داد سرمایه گذاران بزرگ موسسه بیت کوین را به نفع طلا تخلیه می کنند. این خبر سوالاتی را در مورد حمایت نهادی از ارز رمزپایه ایجاد کرد.برخی معتقدند که دوباره دوران بیت کوین رو به پایان است و افراد دوباره به سوی طلا در حال حرکت هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید