پیش بینی روند بازار ارز در روز تکلیف

راهنمای انتخاباتی در بازار ارز /واکنش دلار به انتخابات تک قطبی

کدخبر: ۴۱۴۷۰۴
اقتصاد نیوز:بازار ارز امروز بیش از روزهای گذشته به اخبار توجه دارد قیمت دلار تحت تاثیر اخبار تایید صلاحیت ها قرار دارد.
راهنمای انتخاباتی در بازار ارز /واکنش دلار به انتخابات تک قطبی

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار ارز می تواند تحت تاثیر لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد. شب گذشته خبرهایی از سوی برخی خبرگزاری ها در مورد رد صلاحیت لاریجانی و جهانگیری منتشر شد. این خبر از سوی مشاور وزیر کشور تکذیب شد. به نظر می رسد بازار در روز سه شنبه به اعلام نتایج اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری دقت زیادی کند و روند قیمت دلار تا حدی تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد.

 برخی از فعالان عنوان کرده اند، در صورتی که بازار تصور کند، انتخابات یک قطبی در جریان خواهد افتاد، میزان خریدهای ارزی افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که عده دیگری باور دارند، مذاکرات بین المللی، زمانی که تمام ارکان حکمرانی از یک جناح باشند، با راحتی بیشتری جلو خواهد رفت.

دلار پشت خطی

دو خبر مهم برای معامله گران دلار

دیروز گفته می شد  که حمله ای به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق صورت گرفته است. تسنیم گزارش داده بود، پایگاه عین الاسد در استان الانبار در عراق، جایی که نیروهای آمریکایی مستقر هستند، توسط سه موشک هدف قرار گرفت. به عقیده برخی فعالان، این خبر موجب شد که قیمت دلار بالای مرز 23 هزار تومانی باقی بماند و تاثیر کاهشی خبر توافق ایران و آژانس انرژی اتمی خنثی شود.

خبر دیگری که نظر معامله گران افزایشی را جلب کرد، تازه‌ترین آمار رسمی بانک مرکزی بود. بر اساس این آمار، نرخ رشد نقدیگی در سال ۹۹ به ۴۰.۶ درصد رسید که بالاترین نرخ رشد نقدینگی طی ۴۳ سال اخیر است. نقدینگی موتور رشد تمام بازارهاست و طبیعتا نگاه افزایشی ها را به بازار ارز امیدوارتر کرد. با این حال، در جریان بودن مذاکرات وین و نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری می تواند موجب شود که معامله گران احتیاط را کنار نگذارند.درصورتی که دلار امروز به زیر خط 23 هزار تومانی بازنگردد، می تواند به حرکت افزایشی خود ادامه دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید