واکنش بازار ارز به عزل همتی

ترکش پشت خطی به قیمت دلار

کدخبر: ۴۱۵۵۰۵
قیمت دلار در معاملات پشت خطی افزایش یافت. برای این افزایش دلایل زیادی عنوان می شود از عزل همتی تا ماندن دلار بالای برخی سطوح فنی
ترکش پشت خطی به قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، دلار در معاملات پشت خطی به سمت سطح مقاومتی۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان حرکت کرد. به گفته فعالان، شایعات درباره عزل همتی از ریاست بانک مرکزی، ابهام در مورد نتایج مذاکرات هسته ای، ماندن دلار بالای سطح مقاومتی 23 هزار و 200 تومان و ورود بازیگران احتیاطی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، از جمله عواملی بودند که قیمت دلار را در معاملات پشت خطی صعودی کردند.

در اکوایران ببینید: زلزله خبری در بازار ارز

شایعه عزل همتی

بعدازظهر روز جمعه، در کانال های معامله رسانی معامله گران عنوان شد که ممکن است رییس کل بانک مرکزی، سمت خود را از دست بدهد. هیچ منبع رسمی چنین خبری را تایید نکرد، ولی نوسان گیران سعی کردند، با برجسته کردن آن، سطح خریدها را افزایش دهند. در کنار این، روز جمعه این باور در میان برخی معامله گران ایجاد شد که قرار نیست مذاکرات هسته ای تا قبل از انتخابات خردادماه به نتیجه برسد. بازار مدت هاست که در انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات است و به نظر می رسد، طولانی تر شدن مذاکرات می تواند سمت و سوی انتظارات معامله گران را تحت تاثیر قرار دهد.

دلار پشت خطی

برخی معامله گران اعتقاد دارند تغییر رئیس کل در این مقطع می تواند بازار ارز و قیمت دلار را به صورت محدود وارد نوسان کند و در صورت آنکه این نوسان وارد برخی سطوح فنی شود برگشت قیمت دلار را سخت می کند. زیرا با توجه به نامزدهای تایید شده دوام ریاست جانشین همتی زیاد نیست. اما برخی دیگر اعتقاد دارند بسته گزینه انتخابی امکان دارد بازار یک شوک آنی را تجربه کرد اما خیلی سریع وارد فاز عادی شود.

ورود معامله گران فنی به بازار

یکی از عوامل دیگری که موجب شد، میزان خریدهای فردایی در روز جمعه افزایش پیدا کند، ماندن قیمت دلار بالای سطح مقاومتی ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان بود. تحلیل گران فنی بارها عنوان کرده بودند، در صورت تثبیت اسکناس آمریکایی بالای محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی، اطمینان خریداران برای ورود به بازار بیشتر خواهد شد. برخی فعالان نیز عنوان می کردند، نااطمیانی نسبت به وضعیت مذاکرات پس از انتخابات ریاست جمهوری موجب شد که خریداران احتیاطی وارد بازار شوند.

امروز در صورتی که دلار بالای ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود، اسکناس آمریکایی می تواند یک بار دیگر به کانال ۲۴ هزار تومانی برگردد. بازار برای کاهشی شدن باید کانال ۲۳ هزار تومانی را از دست بدهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید