گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

خروج موقت از بازار ارز +نمودار

کدخبر: ۴۱۵۹۵۳
اقتصادنیوز: نوسان گیران در 2 روز ابتدای هفته، تغییرات قابل توجهی را به قیمت دلار اعمال کردند.
خروج موقت از بازار ارز +نمودار

 به گزارش اقتصادنیوز روز یک شنبه اسکناس آمریکایی تا محدوده 24 هزار و 800 تومانی رشد کرد و پس از آن، به سوی ابتدای کانال 24 هزار تومانی سرازیر شد. به گفته فعالان، محدوده خروج نوسان گیران از بازار ارز، بازه 24 هزار و 600 تا 24 هزار و 800 تومان بود. بسیاری از معامله گران از چهارشنبه هفته قبل و در محدوده 23 هزار و 200 تومانی خریدار دلار شدند. آن ها با توجه به افزایش دو روز ابتدایی هفته، به مرور در موقعیت فروش قرار گرفتند و بین 5 تا 7 درصد سود، ذخیره کردند.

خروج موقت خریداران دلاری موجب شد که قیمت در اواخر روز در محدوده 24 هزار و 150 تومان قرار بگیرد. برخی از فعالان عنوان می کردند، شوک همتی در بازار از ساعت 12 ظهر روز یک شنبه در معرض تخلیه قرار گرفت. شنبه شب همتی در کلاب هاوس عنوان کرده بود که «‌رئیس جمهور گفتند اگر می خواهید در انتخابات بمانید نمی توانید رئیس کل بانک مرکزی بمانید». این صحبت ها که تایید کناره گیری رییس کل بود، موجب شد که قیمت دلار به یکباره به صورت هیجانی افزایش پیدا کند، هیجان افزایشی که به صورت سریع فروکش کرد.

سکه بالای سطح مقاومتی نماند

در ابتدای روز یک شنبه سکه امامی توانست خود را به بالای سطح مقاومتی 10 میلیون و 800 هزار تومانی برساند. اگر فلز گران بهای داخلی بالای این سطح باقی می ماند، می توانست به بالای کانال 11 میلیونی نیز قدم بگذارد. با این حال، میزان فروش ها در بازار سکه نیز از اواسط روز بیشتر شد. این افزایش فروش که واکنشی به پایین آمدن دلار از سقف روزانه بود،‌موجب شد که فلز گران بهای داخلی ساعت 5 بعدازظهر در محدوده 10 میلیون و 760 هزار تومان قرار بگیرد. این قیمت حدود 100 هزار تومان از سقف ابتدای روز کمتر بود ولی نسبت به روز قبل افزایش 7 دهم درصدی را نشان می داد.

بورس از طلا و دلار سبقت گرفت

در دومین روز هفته اتفاق جالبی در بازارها رخ داد. بازار سهام بعد از مدت ها گوی سبقت را از سایر بازارها ربود و در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. روز یک شنبه شاخص کل بورس 1.5 درصد تقویت شد. این در حالی بود که دلار تنها نیم درصد رشد قیمت را نسبت به روز شنبه ثبت کرد و سهم طلای 18 عیار نیز افزایش2.1 درصدی بود.

 

  • بازدهی بازارها 9 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 9 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 9 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 9 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 9 خرداد 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید