پیش بینی روند بازار ارز در آخر هفته

تغییر نگاه در بازار ارز/الگوی تکراری در بازار دلار

کدخبر: ۴۱۸۱۴۵
اقتصاد نیوز:نشانه های جدید از کاهش قیمت دلار در حال مشاهده است. بازار ارز با الگویی تکرار روبرو شده است.
تغییر نگاه در بازار ارز/الگوی تکراری در بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز، اگر قرار باشد، دلار مطابق روزهای قبل نوسان کند،‌ روز پنج شنبه زمانی برای افت محدود قیمت اسکناس آمریکایی خواهد بود. دلار در روزهای اخیر زمانی که به بالای مرز ۲۴ هزار تومانی رفته است، با فشار فروش مواجه شده و هنگامی که به محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی رفته است، با افزایش فعالیت خریداران رو به رو شده است.

نشانه های افت قیمت دلار

دیشب نیز نشانه هایی از احتمال افت قیمت دلار وجود داشت. به عنوان مثال، قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی در مقاطعی از خط ۲۴هزار تومانی پایین رفت. برخی فعالان عنوان میکردند، نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات هسته ای موجب شد که فروشندگان در بازار فعال تر شوند. یکی از مقامات آمریکایی نیز عنوان کرد که پیشرفت زیادی در  گفت‌وگوهای احیای برجام حاصل شده است. نوسان گیران نیز با جوسازی پیرامون این خبر زمینه ساز افت جزیی دلار در معاملات پشت خطی شدند. البته بازار به بخش دوم صحبت های وندی شرمن کمتر توجه کرد که گفته بود،« تا زمان قطعی شدن آخرین جزئیات نمی‌توان گفت توافقی به دست آمده است».

 

نمودار

نکته جالب این است که معامله گران کمتر از گذشته به روند انتخابات ریاست جمهوری توجه می کردند. عده ای از فعالان عنوان می کردند که بازار بیشتر از گذشته به نتایج مذاکرات هسته ای دقت دارد. هر چقدر این مذاکرات طولانی تر شود، احتمال جهش در بازار بیشتر خواهد شد.

در این میان، در  حالی که عده ای از معامله گران احتمال افت قیمت دلار در روز پنج شنبه را مطرح می کردند، گروه دیگری اعتقاد داشتند، تا زمانی که حواله درهم بالای محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی است،‌افتی در بازار ارز رخ نخواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک