توصیه مهم به فعالان بازار رمزارزها

کدخبر: ۴۲۰۳۴۲
یک فعال حوزه رمزارز و بلاک‌چین گفت: فعالان بازار رمز ارزها باید قبل از اینکه وارد این حوزه شوند، ابعاد مختلف آن را کاملا مطالعه کنند، از جمله ابعاد فنی، بحث‌های امنیتی و روش‌های نگهداری رمزارزها. همچنین درباره بازار رمزارزها و بحث‌های مالی مطالعه کنند، ریزش‌ها و صعودهای قبلی را بررسی کنند و در این زمینه دانش خود را بالا ببرند.
توصیه مهم به فعالان بازار رمزارزها

به گزارش اقتصادنیوز ، یاشار راشدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ورود به هر بازار مالی دانش و مطالعه می‌خواهد و همراه با ریسک است، اظهار کرد: اگر افراد به بورس ایران هم بدون دانش وارد شوند، ممکن است دارایی خود را از دست بدهند. اما در بازار رمزارزها نوسانات بسیار شدیدتر از بازارهای دیگر است، با سرعت زیادی رشد می‌کنند و با سرعت زیادی هم ممکن است ارزش خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: یک سال پیش قیمت بیت‌کوین بین ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار دلار نوسان داشته‌، الان روی ۳۵ هزار دلار است. اگرچه بیت‌کوین نسبت به یک سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته اما در یک ماه گذشته نسبت به قله و بیشترین قیمت تاریخی‌اش، ریزش کرده است. با وجود این، روند کلی بیت‌کوین همواره صعودی بوده است، به این صورت که حتی اگر افراد در بیشترین قیمت اقدام به خرید کردند، بعد از چند سال و در درازمدت، قیمت نسبت به قله قبلی چند برابر شده است.

این فعال حوزه رمزارز و بلاک‌چین با بیان اینکه بازار رمزارزها در کوتاه‌مدت ممکن است ریزش داشته باشد و افرادی که در قله خرید کرده‌اند، متضرر شوند، افزود: افرادی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند باید به چند نکته توجه کنند؛ اول اینکه قبل از اینکه وارد این حوزه شوند، ابعاد مختلف آن را کاملا مطالعه کنند، از جمله ابعاد فنی، بحث‌های امنیتی و روش‌های نگهداری رمزارزها. همچنین درباره بازار رمزارزها و بحث‌های مالی مطالعه کنند، ریزش‌ها و صعودهای قبلی را بررسی کنند و در این زمینه دانش خود را بالا ببرند.

راشدی همچنین خاطرنشان کرد: نکته دوم اینکه بازار رمزارزها ریسک زیادی دارد. اگر افراد می‌خواهند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، نباید سرمایه‌ای نباشد که اگر از دست رود، باعث اختلال در زندگی روزمره‌شان شود. باید پولی را وارد این بازار کنند که تحمل از دست دادنش را دارند. اگرچه ممکن است این سرمایه صفر نشود، اما بازار نوسانات زیادی دارد و ریسک از دست دادن پولشان وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید