تغییر چشم انداز در بازار دلار

شرط سقوط قیمت دلار از کانال 24

کدخبر: ۴۲۵۳۱۴
اقتصاد نیوز:اخبار و اطلاعات در کوتاه مدت توازن را به سوی نیروهای کاهشی بازار ارز تغییر داده است در عین حال برخی معامله گران پیش بینی می کنند قیمت دلار به دلیل چالش های اقتصادی دولت با افزایش قیمت مواجه شود.
شرط سقوط قیمت دلار از کانال 24

به گزارش اقتصادنیوز، چشم انداز معامله گران بلندمدت افزایشی تر شده است، ولی این گروه تصمیم ندارند که به سرعت وارد بازار شوند. خبرهای مربوط به آزادسازی احتمالی بخشی از دارایی های ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و ممکن بودن توافق با طرف های غربی و عرضه مستمر بازارساز از جمله عواملی است که موجب می شود، معامله گران، در شرایط کنونی، تمایلی برای خرید ارز به قصد بلندمدت نداشته باشند. افزون بر این، نوسانات و حجم معاملات در بازار سهام در روزهای اخیر مساعدتر بوده است و سفته بازان می توانند در بازاری بدون مداخله چشم گیر بازارساز، سود خود را به دست بیاورند.

دلار پشت خطی

با تمام این اوصاف، چشم انداز معامله گران نسبت به آینده درازمدت تر دلار کمی افزایشی تر شده است. آن ها تصور میکنند، اقتصاد ایران با ابرچالش هایی مواجه است که حل کردن آن ها حتی با احیای برجام به راحتی ممکن نیست. مشکلات زیست محیطی، تنش های منطقه ای و کاهش تمایل به سرمایه گذاری و افزایش مهاجرت از جمله عواملی است که چشم انداز افراد را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال، این موضوعات منجر به این نمی شود که بازیگران ارزی به سرعت در موقعیت خرید قرار بگیرند.

نقش بازارساز در انتظارات معامله گران

معامله گران در روزهای اخیر احساس کرده اند که بازارساز تمایلی به افزایش قیمت ها ندارد، در نتیجه ممکن است به صورت موقت خود در موقعیت فروش قرار بگیرند. البته اگر قرار باشد که قیمت دلار مطابق الگوی روزهای اخیر خود حرکت کند،‌ با نزدیک شدن به مرز ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی میزان خریدها رشد پیدا خواهد کرد و قیمت دلار حرکت دوباره خود به سوی مرز ۲۵ هزار تومانی را از سر خواهد گرفت. در صورت شکست محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی احتمال افت تا محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان وجود خواهد داشت.

قیمت دلار حدود یک ماه است که به زیر کانال ۲۴ هزار تومانی ریزش نکرده است و برای این افت، نیاز به انگیزه های قوی دارد که در حال حاضر در بازار در میان معامله گران دیده نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید