روند بازار طلا و ارزهای دیجیتالی

مچ اندازی در بازار طلا/بیت کوین زیر فشار دلار

کدخبر: ۴۳۴۴۴۴
هدف صعودی جناح افزایشی قیمت طلا این است که مقاومت نزدیک به بالای 1800 دلار را رد کند. در مقابل جریان نزولی قیمت طلا به دنبال این است که قیمت های آتی را به زیر حمایت فنی 1700 دلار برساند.
مچ اندازی در بازار طلا/بیت کوین زیر فشار دلار

 قیمت طلا در پایان معاملات روز پنجشنبه ایالات متحده با کاهش قیمت هفت دلاری روبرو بود.قیمت طلا به زیر 1780 دلار رسید بالاترین قیمت در بازار روز پنج شنبه 1793 دلار بود و پایین ترین قیمت 1775 دلار ثبت شد. افزایش شاخص دلار آمریکا و کاهش قیمت نفت خام باعث شد که افزایش قیمت طلا متوقف شود.

هرج و مرج در افغانستان باعث تزلزل بازار شده است اما نکته مهم تر سیاست فدرال رزرو در آینده است. بعدازظهر چهارشنبه صورت جلسه FOMC نشان داد که بانک مرکزی هنوز مراقب است و همچنان نگران تأثیرات همه گیری بر اقتصاد و بازارهای مالی است. فدرال رزرو همچنان به دنبال تشدید سیاست های پولی خود در اوایل پاییز است. معامله گران و سرمایه گذاران منتظر برگزاری سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو در جکسون هول ، وایومینگ ، هفته آینده هستند. به احتمال زیاد در آن جلسه وضوح بیشتری در مورد سیاست های پولی ایالات متحده و زمان هرگونه حرکت در سیاست ها مشخص می شود.

بازارهای کلیدی نشان می دهند که شاخص دلار آمریکا به طور کامل بالا رفته و به بالاترین سطح 10.5 ماهه رسیده است. قیمت های آتی نفت خام Nymex به شدت کاهش یافت و به کمترین سطح 2.5 ماه گذشته رسید. هر بشکه از این نوع نفت در حدود 63 دلار معامله شد. در عین حال ، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به 1.243 درصد است.

از نظر فنی روند افزایش قیمت طلا دارای مزیت کلی اندک در کوتاه مدت است ، اما برای حفظ آن باید به زودی قدرت تازه ای از خود نشان دهد. هدف صعودی بعدی جناح افزایشی این است که مقاومت نزدیک به بالای 1800 دلار را رد کند. در مقابل جریان نزولی قیمت طلا به دنبال این است که قیمت های آتی را به زیر حمایت فنی 1700 دلار برساند.

بیت کوین زیر فشار دلار

در طول هفت روز گذشته، بیت کوین نتوانست مقاومت 48 هزار دلاری را شکست دهد اما قیمت آن ثابت ماند.قیمت بیت کوین روز پنجشنبه به مدت کوتاهی به زیر 44 هزار دلار رسید زیرا شاخص دلار آمریکا پس از آنکه صورتجلسه سیاست های فدرال رزرو ایالات متحده نشان داد قصد محدود کردن برنامه خرید اوراق قرضه در سال جاری را  داد،تقویت شد.

اما در ادامه بیت کوین رشد کرد و به بالای 45 هزار دلار برگشت دلیل توقف نزول قیمت بیت کوین از نگاه تحلیل گران حمایت قوی 44 هزار دلاری بود. از دید آنان سرمایه گذاران وقتی انگیزه کمتری از سوی فدرال رزرو برای حمایت از بازارها ببیند، از ریسک پذیری بیشتری برخوردار می شوند، که می تواند باعث بهبود قیمت بیت کوین شود. طبق گزارش ها فدرال رزرو قرار است 120 میلیون دلار از سیاست خرید اوراق قرضه بکاهد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید