پیش بینی قیمت دلار در 31 مرداد ماه

روز ترس و وسوسه برای معامله گران دلار

کدخبر: ۴۳۴۸۴۳
عده ای از بازیگران ارزی باور دارند افزایش قیمت دلار در هفته گذشته حاصل هیجان و جوسازی معامله گران پیرامون وقایع افغانستان بوده است و با گذر بازار از هیجان، اسکناس آمریکایی در مسیر تعدیل قیمتی قرار خواهد گرفت.
روز ترس و وسوسه برای معامله گران دلار

به گزارش اقتصادنیوز، امروز برای معامله گران دلار، تصمیم گیری بسیار دشوار خواهد بود. از یک سو اتفاقات افغانستان و صحبت های مطرح شده درباره آینده برجام از سوی مخبر و رابرت مالی موجب شده است که انتظارات صعودی در بازار پررنگ شود و از سوی دیگر، احتمال افزایش عرضه ارز توسط بازارساز، سودگیری از خریدهای پیشین و اظهار نظر یک مقام روسی مبنی بر احتمال شروع دوباره مذاکرات باعث شده که گروهی از معامله گران انتظار افت قیمت دلار را داشته باشند.

در چنین شرایطی که متغیرهای متفاوت و متناقضی، انتظارات معامله گران را تحت شعاع قرار می دهد،‌ رفتار دلار در ابتدای روز می تواند محتاطانه و وابسته به علامت مشخص متغیرهای بیرونی باشد. به عنوان مثال، در صورتی که معاملات حواله درهم با نرخ بالای ۷ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز به کار کند،‌ دشوار است که بتوان قیمت دلار را زیر مرز ۲۷ هزار تومانی تصور کرد. در کنار این،‌ ماندن دلار بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان در شهرهای سلیمانیه و هرات، کار را برای کاهش قیمت در بازار داخلی دشوار خواهد کرد.

از سوی دیگر اگر قرار باشد قیمت دلار تحت تاثیر عرضه بازارساز قرار بگیرد، به احتمال زیاد در همان ابتدای روز فشار فروش بیشتر خواهد شد. در واقع اگر در ابتدای روز قیمت به شکل معناداری افت کند،‌ به معنای مداخله بازارساز در معاملات است.

در این میان عده ای از بازیگران ارزی باور دارند افزایش قیمت دلار در هفته گذشته حاصل هیجان و جوسازی معامله گران پیرامون وقایع افغانستان بوده است و با گذر بازار از هیجان، اسکناس آمریکایی در مسیر تعدیل قیمتی قرار خواهد گرفت. آن ها اعتقاد دارند در شرایطی که بازار رسمی تعطیل بود، نوسان گیران در معاملات پشت خطی قیمت ها را بالا بردند. انتظار آن ها این است که با باز شدن صرافی ها، سمت عرضه ارز تقویت شود. در صورتی که امروز دلار بالای خط ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت شود، احتمال هجوم بیشتر تقاضا به بازار وجود خواهد داشت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید