بازار های جهانی در نیم روز جمعه

بیت کوین در سایه جکسون هول/احتیاط در بازار طلا

کدخبر: ۴۳۶۱۹۰
بازار طلا و ارزهای دیجیتالی در روز جاری همچنان نوسانات اندکی داشتند و منتظر سخنرانی رییس فدرال رزرو هستد.
بیت کوین در سایه جکسون هول/احتیاط در بازار طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طلا و نقره یک شبه افزایش یافتند و با روند بازار اروپا آغاز شد. طلا 0.70 درصد بالاتر از سطح روانی 1800 دلار در هر اونس معامله می شود در حالیکه نقره 0.89 درصد افزایش پیدا کرد. با نگاهی به بقیه مجموعه کالاها ، مس 0.17 درصد بیشتر و نفت وست تگزاس 1.23 درصد نیز افزایش یافته است.

جلسه Jackson Hole ، کنفرانس تحقیقاتی سالانه فدرال رزرو برای بانک های مرکزی ، به دلیل ویروس کووید۱۹ دیرتر از سال های دیگر امسال برگزار می شود. تمام هفته بازار به این نشست توجه کرد زیرا این نشست اغلب در گذشته توسط سیاست گذاران فدرال رزرو برای ارائه راهنمایی در مورد سیاست های آینده مورد استفاده قرار می گرفته است.

پاول رییس فدرال رزرو قرار است در ساعت۱۸:۳۰ به وقت تهران سخنرانی کند و انتظار می رود که در نظرات او یک جدول زمانی خشن برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه فدرال رزرو ترسیم شود. این می تواند آغاز پایان حمایت های بی سابقه پولی بانک مرکزی در پی شیوع ویروس کرونا باشد.

پس از انفجارهای انتحاری در خارج از فرودگاه کابل در اواخر روز پنجشنبه در روز جاری تعداد کشته شده ها افزایش پیدا کرد و شمار زیادی از غیرنظامیان و دست کم 13 سرباز آمریکایی کشته شدند.

به همین دلیل به نظر می رسد سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در پناهگاه امن هستند و همین تا حدی قیمت طلا را افزاش داده است.

بیت کوین

سردی پایانی ماه برای معامله گران بیت کوین

در حالی که فدرال رزرو توجه ها را به خود جلب کرده، آخر ماه برای محرک های احتمالی قیمت بیت کوین در روز جمعه است.

بیت کوین (BTC) در 27 آگوست (۵ شهریور) نزدیک به 47هزار دلار حرکت کرد زیرا معامله گران در روز اجلاس جکسون حول فدرال رزرو شانس خود را امتحان نکردند.

داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان داد که بیت کوین در محدوده 47هزار دلار در روز جمعه در نوسان است.

در 24 ساعت گذشته اقدامات کمی برای صعود یا کاهش بیت کوین انجام شد زیرا شرکت کنندگان در بازار منتظر سرنخ هایی از سوی فدرال رزرو و رویداد انقضای گزینه های پایان ماه بودند.

معامله گر و تحلیلگر Rekt Capital در مورد قیمت یک شبه اظهار داشت: «در حال حاضر واکنش چندان شدیدی نیست.»

coindesk-BTC-chart-2021-08-27

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید