پیش بینی روند بازار سکه در 15 شهریور

علامت های متناقض حباب به قیمت سکه

کدخبر: ۴۳۸۴۰۹
در صورتی که امروز قیمت طلا روند افزایشی نداشته باشد،‌ کار قیمت سکه برای حفظ مرز 12 میلیون تومانی دشوار است
علامت های متناقض حباب به قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، دیروز در حالی که حباب سکه امامی افزایش پیدا کرد، حباب سکه های کوچک تر در مسیر کاهشی قرار گرفت. روز یک شنبه، فاصله ارزش ذاتی و بازاری نیم سکه حدود 70 هزار تومان کاهش یافت و در مورد ربع سکه این کاهش فاصله به حدود 100هزارتومان رسید. در مقابل، در همین روز حباب سکه امامی بیش از 60 هزار تومان زیاد شد و در محدوده 5/3 درصدی قرار گرفت.

Untitled-10

برخی از معامله گران افزایش قیمت سکه در روزی که حباب سکه های کوچکتر کاهش یافت، را به عوامل هیجانی نسبت دادند. در واقع آن ها اعتقاد داشتند در صورتی که جو کلی بازار صعودی بود، حباب سکه های کوچکتر نیز باید بالا می آمد. از نگاه آن ها سکه بازان با جوسازی پیرامون احتمال رشد اونس طلا در آغاز بازارهای جهانی، فلز گران بهای داخلی را در روز یک شنبه به بالای مرز 12 میلیون تومانی آوردند.

به این ترتیب می توان گفت در صورتی که امروز اونس طلا روند افزایشی نداشته باشد،‌ کار سکه برای حفظ مرز 12 میلیون تومانی دشوار خواهد بود. در مقابل برخی از تحلیل گران عنوان می کردند که حباب نیم و ربع سکه از قبل زیاد بود و به طور طبیعی بخشی از این حباب در روز یک شنبه تخلیه شد. از نگاه آن ها، با توجه به این موضوع نوسان سکه امامی را نمی توان از زاویه حباب سکه های کوچک تحلیل کرد.

این دسته از معامله گران باور دارند که هم چنان نوع نوسانات قیمت دلار، مهم ترین عامل تعیین کننده رفتار افزایشی یا کاهشی سکه خواهد بود. به باور آن ها رفتن دلار به بالای محدوده 27 هزار و 200 تومانی، سطح خریدها را در بازار سکه بالا می برد و حرکت به سوی حمایت 26 هزار و 800 تومانی، فروشندگان بیشتری را به بازار فلز گران بهای داخلی هدایت خواهد کرد.

پشت خطی (4)2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید