زنگ خطر در بازار کامودیتی

اطلاعات مهم برای قیمت طلا و شاخص دلار

کدخبر: ۴۴۰۰۶۸
هفته مملو از داده های اقتصادی برای بازارهای جهانی خواهد بود و به نظر می رسد بازار نوساناتی را تجربه کند.
اطلاعات مهم برای قیمت طلا و شاخص دلار

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، ایران ، چین و روسیه همچنان مناطق اصلی مورد توجه بازارها هستند. به ویژه اخبار خاورمیانه به دنبال رویدادهای اخیر در افغانستان نیاز به نظارت دارد.

هفته برای دلار:

ارقام تورمی ماه آگوست(شهریور)  شرایط بازار را در روز سه شنبه رقم خواهد زد. ما اعداد ناامید کننده ای از بازار کار را مشاهده کرده ایم. با این حال ، افزایش دیگری در تورم این سوال را ایجاد می کند که آیا فدرال رزرو می تواند سیاست خود را حفظ کند یا خیر.

روز چهارشنبه ،بازار ها چشم ارقام تولید صنعتی صعنتی دارند  در این روز تنها داده مهم این آمار است اما روز پنج شنبه روز شلوغی به جهت آمارهای مهم است میزان خرده فروشی ، شاخص PMI  و ادعاهای بیکاری هفتگی در روز پنجشنبه مورد توجه قرار خواهند گرفت.

انتظار می رود که خرده فروشی و ادعای بیکاری مورد توجه باشد. در پایان هفته ، آمار و ارقام مصرف کننده در ماه سپتامبر(شهریور) نیز تأثیرگذار خواهد بود.

در هفته منتهی به 10 سپتامبر ، شاخص دلار با 0.59 درصد افزایش به 92.582 رسید.

هفته برای یورو:

هفته ای آرام در زمینه داده های اقتصادی است. رشد دستمزد سه ماهه دوم منطقه یورو و ارقام تولید صنعتی ژوئیه(تیر) در روز چهارشنبه مورد توجه قرار می گیرد.

در نیمه دوم هفته ، داده های تجارت و ارقام نهایی تورم برای منطقه یورو نیز تأثیر خواهد گذاشت. در هفته ، یورو 0.56 درصد کاهش یافت و به 1.1814 دلار رسید.

photo_2021-09-12_15-48-50

هفته برای طلا:

طلا بار دیگر نتوانست از سطح 1800 دلار در اونس عبور کند ، اما به گفته تحلیلگران ، یک محرک در حال ظهور می تواند این فلز گرانبها را از محدوده معاملاتی خود خارج کند.

بسیاری از کارشناسان  به سرمایه گذاران در مورد فروش احتمالی در بازار سهام ایالات متحده هشدار می دهند و ممکن است طلا در پاییز امسال به محرکی نیاز داشته باشد.

گروه گلدمن ساکس ، مورگان استنلی ، سیتی گروپ و بانک آمریکا در مورد بازار سهام ایالات متحده دچار اضطرب شده اند و اظهار دارند که ارزش گذاری ها بسیار شدید است.در واقع بورس این کشور حباب دارد.

همچنین طبق آخرین نتایج نظرسنجی طلا کیتکو نیوز ، انتظار نمی رود قیمت طلا به زودی به جایی برسد زیرا احساسات در بین تحلیلگران وال استریت همراه با علاقه کم سرمایه گذاران خنثی شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید