آینده نامعلوم برای طلا

مشکل سازی دلار برای بیت کوین و طلا

کدخبر: ۴۳۹۱۸۲
در روزی که گذشت ارزش دلار بالا رفت و همین موجب کاهش قیمت طلا و بیت کوین شد.
مشکل سازی دلار برای بیت کوین و طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بیت کوین (BTC) و طلای نقدی روز چهارشنبه در زیر سطح روانشناختی اصلی خود قرار گرفتند زیرا تقویت دلار آمریکا بر اشتیاق سرمایه گذاران برای پوشش دارایی ها تأثیر گذاشت.

BTC/USD(بیت کوین به دلار) با 5.27 درصد کاهش به پایین ترین سطح خود در 44هزار و 423 دلار رسید ، اما پس از بازپس گیری محدوده 45هزار-46هزار دلار به عنوان پشتیبانی ، بخشی از این ضررها را بازیابی کرد. بهبود این جفت ارز همچنین به عنوان تمدید روند بازگشت مجدد از 42هزار و 830 دلار بود ، سطحی که روز سه شنبه پس از سقوط بیش از 18 درصد به آن رسید.

coindesk-BTC-chart-2021-09-08 (1)

دلار بر سر طلا

قیمت طلا و نقره در معاملات چهارشنبه در ایالات متحده پایین تر حرکت کردند ، زیرا برخی از فشارهای ناشی از فروش پس از زیان شدید در روز سه شنبه مشاهده شد. شاخص دلار آمریکا در هفته جاری نیروی منفی بازار خارج در برابر فلزات است. آخرین معاملات آتی طلا در اکتبر(مهر) با 4.70 دلار کاهش به 1791.60 دلار رسید. نقره دسامبر (دی) آخرین بار با 0.298 دلار کاهش به 24.075 دلار در هر اونس رسید.

طلا روز چهارشنبه در زیر سطح کلیدی 1800 دلار در هر اونس سقوط کرد و مجدداً برای چهارمین روز متوالی روند منفی گرفت، چرا که دلار افزایش داشت و  بازگشت فلز زرد را محدود کرد.

علیرغم اینکه مسیری مشابه روز گذشته پیش رفت ، طلا روز چهارشنبه پس از آنکه تقاضا برای حراج 10 ساله خزانه داری باعث کاهش بازده اوراق قرضه شد ، ضرر خود را کاهش داد.

جان ویلیامز ، رئیس فدرال رزرو نیویورک نیز پس از آنکه خواستار سریع خرید أوراق قرضه 18 ماهه بانک مرکزی در اسرع وقت شد ، فشار جدیدی را برای سهام ایجاد کرد.

با این وجود ، طلا نمی تواند از این عناصر استفاده کند و به بالای 1800 دلار برسد. اد مویا در این باره می گوید:« طلا به حرکت وال استریت نیاز دارد تا باور کند که در سال جاری شاهد بالاترین بازده خزانه بوده ایم و برخی سرمایه گذاران نهادی اعتماد خود را به ارزهای رمزنگاری شده از دست داده اند. معامله گران شمش در خرید فعلی تردید دارند و ممکن است منتظر بمانند تا نشانه هایی از بانک های مرکزی مشاهده کنند که محرک های بیشتری را ارائه دهد.

بیت کوین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید