واکنش بازار طلا، سکه و دلار به اخبار برجامی؛

خروج قیمت دلار از محدوده خطرناک افت قیمت

کدخبر: ۴۴۲۱۳۸
قیمت دلار بالای مرز 27 هزار و 500 تومان قرار گرفت و احتمال افت قیمت دلار کاهش یافت. قیمت سکه صبح امروز فرصت واکنش نشان دادن به رشد قیمت دلار را نیافت.
خروج قیمت دلار از محدوده خطرناک افت قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی 27 هزار و 380 تومان قرار داشت در شروع معاملات امروز 27 هزار و 400 تومان بود.

قیمت دلار آمریکا در ادامه رشد کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 540 تومان ایستاد. به اعتقاد تحلیل‌گران مادامی که قیمت دلار زیر 27 هزار و 500 تومان بود، احتمال افت بیشتر قیمت قابل توجه بود و با قرار گرفتن قیمت دلار بالای مرز حساس، احتمال افت قیمت نیز کاهش یافت.

آیا عرضه بالای دلار دامنه نوسان را کاهش داده است؟

به طور کلی مقدار عرضه دلار در هفته‌های اخیر به طور معناداری بالا بوده است. احتمال دارد با روی کار آمدن دولت جدید برنامه‌های بانک مرکزی برای کنترل نوسان نرخ ارز جدی‌تر شده باشد و این بانک به طرق مختلف سعی در کاهش دامنه نوسان نرخ دلار کند.

در شرایطی که قطعیتی در مورد احیای برجام وجود ندارد تا انتظارات در بازار را کاهشی کند، سرریز دلار می‌تواند مانع رشد قیمت شود و قیمت به نوعی در دامنه‌ای محدود گرفتار می‌شود.

قیمت سکه امامی افزایش یافت

بازار ارز روز دوشنبه

قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز گذشته 1764 دلار بود، قیمت طلا در ابتدای معاملات امروز حدود 1762 دلار بود. در پایان هفته گذشته قیمت طلای جهانی به صورت ناگهانی افت کرد و قیمت سکه را تحت فشار قرار داد.

صبح امروز قیمت طلا قدری از عصر روز جمعه بالاتر بود، اما هنوز فاصله زیادی با مرز 1800 دلار داشت. قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 630 هزار تومان بود اما در شروع معاملات امروز قدری رشد کرد و روی 11 میلیون و 650 هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت 27 هزار و 440 تومان برای دلار و 1762 دلار برای طلا، اندازه حباب قیمتی سکه 2.34 درصد به دست می‌آمد.

یک کارگر معمولی چطور زندگی می کند؟ در اکوایران ببینید:

اندازه حباب سکه نسبتا کوچک بود. قیمت دلار در ادامه معاملات قدری رشد کرد اما قیمت سکه هنوز فرصت واکنش دادن را پیدا نکرده است. قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 650 هزار تومان قرار داشت.

اخبار برجامی که توجه فعالان بازار را جلب کردند کدامند؟

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته است که برای بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام، آمریکا باید تمام تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کند. وزیر خارجه فرانسه نیز از احتمال برگزاری نشست مشترک توافق هسته‌ای در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داده است، اما سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید، نشست مشترکی درباره برجام در دستور کار نیست.

از سوی دیگر مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد که کشورهای 4+1 هیچ نشستی با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نخواهند داشت. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز معتقد است توان نظارتی آژانس بر برنامه هسته‌ای ایران به خطر جدی افتاده است.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در طول معاملات امروز رشد کرد و بالای مرز 27 هزار و 500 تومان قرار گرفت. احتمال دارد عرضه بالای دلار دامنه نوسان قیمت را محدود کرده باشد. اندازه حباب قیمتی سکه امامی نیز کوچک بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید