قیمت سکه ظرفیت عبور از مرز حساس را دارد؟

سایه مذاکرات هسته ای بر سر بازار سکه و دلار

کدخبر: ۴۴۲۴۰۹
قیمت دلار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و قیمت سکه ظرفیت آن را پیدا کرد که رشد کند و بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان قرار گیرد.
 سایه مذاکرات هسته ای بر سر بازار سکه و دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته حوالی 27 هزار و 300  تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز قدری رشد کرد و روی 27 هزار و 500 تومان قرار گرفت.

قیمت دلار مرز 27 هزار و 500 تومان را حفظ کرد، در ادامه قدری افزایش یافت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 27 هزار و 520 تومان قرار گرفت.

قیمت سکه ظرفیت رشد بیشتر را دارد

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 650 هزار تومان قرار داشت. قیمت  طلای جهانی روز گذشته تغییراتی مثبت را به ثبت رساند، قیمت سکه تا حوالی ساعت 5 عصر به طور معناداری بالا نرفته بود. در نتیجه قیمت سکه ظرفیت آن را داشت که افزایش یابد.

قیمت سکه که در معاملات پشت خطی رشد کرده بود و در شروع معاملات امروز روی 11 میلیون و 700 هزار تومان قرار گرفت. قیمت طلای جهانی در این مقطع 1774 دلار گزارش شد و قیمت دلار روی 27 هزار و 520 تومان قرار داشت. با این حساب حباب قیمتی سکه حدود 1.8 درصد به دست آمد که به طور معناداری کوچک بود.

قیمت سکه پتانسیل رشد بیشتر را داشت و عبور از مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان دشوار به نظر نمی‌آمد. اگر در همین سطوح قیمت دلار و طلا قیمت سکه روی مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان قرار می‌گرفت باز هم حباب آن زیر 3 درصد بود. به هر روی قیمت سکه در ادامه رشد کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 11 میلیون و 750 هزار تومان قرار گرفت.

بازار ارز دو

طولانی شدن مذاکرات چه تاثیر بر بازار دارد؟

در شبکه‌های اطلاع رسانی مبادله ارز برخی از خبرهای حاشیه‌ای نشست سازمان ملل جلب توجه می‌کند. مثلا وزارت خارجه آمریکا اظهار کرده است که واشنگتن آماده بازگشت فوری به مذاکرات وین است، اما شواهد نشان می‌دهد تیم مذاکره‌کننده جدید ایران چارچوب رایزنی‌های انجام شده در وین را نخواهد پذیرفت.

مستقل از موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن، فعالان بازار انتظار ندارند که مذاکرات احیای برجام به زودی نتیجه دهد. تا تعیین شدن نتیجه مذاکرات نیز بازار همیشه این ظرفیت را دارد که خبری و مستعد نوسان‌گیری شود. در هفته‌های اخیر بانک مرکزی حجم عرضه دلار را در سطوح بالایی نگه داشته و به نوعی بازار ارز را کنترل کرده است، اینکه با طولانی شدن فرایند احیای برجام و با محدودیت منابع بانک مرکزی قیمت دلار دچار چه سرنوشتی می‌شود، سوالی است که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار نسبت به روز گذشته افزایش یافت. قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته قدری رشد کرد، اما حباب قیمتی آن هنوز خیلی کوچک بود. قیمت سکه ظرفیت آن را داشت که رشد کند و از مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان عبور کند، اما این اتفاق تا پایان معاملات نیمه اول روز نیافتاد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید