نرخ دلار از زندان قیمتی خارج می شود؟

خبرهای متناقض در بازار ارز

کدخبر: ۴۴۲۹۷۸
در صورتی که در روز شنبه،‌ بازار سهام صعودی شود یا حواله درهم به بالای محدوده 7 هزار و 600 تومان برود، ممکن است صعودی های بازار دلار پرقدرت عمل کنند. با این حال، در صورتی که این اتفاق ها رخ ندهند،‌ ممکن است اصلاح کاهشی کوچکی در بازار رخ دهد.
خبرهای متناقض در  بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، دلار در روزهای انتهایی تابستان و اولین روز پاییز تمایل بیشتری برای افزایش قیمت از خود نشان داد. با این حال، اسکناس آمریکایی هرگز نتوانست فاتح محدوده مقاومتی 27 هزار و 800 تومانی شود. این موضوع به آن معناست که هم چنان خریداران بزرگ برای ورود به بازار تردید دارند.

در کنار این بازار هم چنان به اخبار حساسیت زیادی نشان می دهد. به عنوان مثال، زمانی که به نقل از یکی از مقامات ارشد آمریکایی عنوان شد که ایران برای برگشت به مذاکرات هسته ای، جدی نیست، اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی به بالای محدوده 27 هزار و 700 تومان رفت. با این حال، عصر جمعه اظهارات وزیر امورخارجه مورد توجه قرار گرفت که عنوان کرد، ایران به زودی به مذاکرات هسته ای بازخواهد گشت. همین اظهار نظر موجب شد که دلار در معاملات پشت خطی با فشار فروش مواجه شود.

در چنین شرایطی‌که بازار به صورت جدی اخبار را دنبال می کند، احتمال می رود که بازار ارز به یکباره از زندان قیمتی خارج شود. با این حال، سناریوی دیگر نوسانات کوچک در دامنه محدود است تا تکلیف مذاکرات مشخص شود. در یک ماه اخیر بازار عمدتا خود را با سناریوم دوم هماهنگ کرده است.

پشت خطی

به گفته فعالان، در صورتی که در روز شنبه،‌ بازار سهام صعودی شود یا حواله درهم به بالای محدوده 7 هزار و 600 تومان برود، ممکن است صعودی های بازار دلار پرقدرت عمل کنند. با این حال، در صورتی که این اتفاق ها رخ ندهند،‌ ممکن است اصلاح کاهشی کوچکی در بازار رخ دهد.

البته برخی فعالان عنوان می کنند که در طول نشست مجمع عمومی سازمان ملل،  هیچ پیشرفتی در مذاکرات ایران صورت نگرفت و همین عامل انتظارات صعودی در بازار را تقویت کرده است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید