قیمت دلار سنا وارد کانال 28 هزار تومان شد

پیشروی ادامه دار قیمت دلار /سکه منتظر همراهی طلا

کدخبر: ۴۴۴۱۸۹
قیمت سکه توانست خود را به 12 میلیون و 100 هزار نزدیک کند، اما عبور از مرز مهم 12 میلیون و 200 هزار تومان نیازمند همراهی طلای جهانی بود.
پیشروی ادامه دار قیمت دلار /سکه منتظر همراهی طلا

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار روز گذشته توانست برای اولین بار در سال جاری مرز 28 هزار و 300 تومان را لمس کند و رکورد سال جاری را ارتقا دهد.

یک احتمال این بود که افزایش قیمت دلار احساسی و برگشت‌پذیر باشد و احتمال دیگر این بود که رشد قیمت دلار ادامه یابد.


گزارش اکوایران درباره «میزان امیدواری مردم به دولت رئیسی» را ببیند


 

قیمت دلار در شروع معاملات امروز توانست مرز 28 هزار و 300 تومان را حفظ کند و حتی تا 28 هزار و 390 تومان نیز بالا رود. در حالی که دلایل مختلفی برای رشد قیمت دلار عنوان می‌شود، به نظر می‌رسد تنش‌های هسته‌ای ایران با طرف‌های مذاکره و حواشی این تنش‌ها همچنان مهم‌ترین نقش را در هدایت قیمت دلار دارد.

حداقل می‌توان گفت معامله‌گران و نوسان‌گیران این روزها به خوبی از اخبار برجامی برای کسب سود استفاده می‌کنند. بانک مرکزی نیز که مهم‌ترین ابزار کنترل قیمت دلار را، عرضه در بازار متشکل عنوان می‌کند، چند هفته‌ای است که عرضه را در سطوح بالا نگه داشته، اما قیمت دلار به طور معناداری نزولی نشده است.

اینکه بانک مرکزی از فروش دلارهای خود در قیمت بالا استقبال می‌کند یا اینکه صرفا در کاهش قیمت دلار از طریق عرضه ناکام مانده است، سوالی است که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است.

این احتمال مطرح می‌شود که بانک مرکزی قصد دارد با فروش دلار خود در قیمت‌های بالا نوسان‌گیران را متضرر کند، اما افت قیمت دلار، مادامی که احتمال احیای برجام به صورت معناداری زیاد نشود، چندان محتمل نیست و با توجه به سیاست‌های دولت جدید به نظر نمی‌رسد این سناریویی باشد که در کوتاه‌مدت محقق شود.

photo_2021-09-30_03-38-28

قیمت سکه حوالی 12 میلیون و 100 هزار تومان قرار گرفت

قیمت طلای جهانی امروز نیز ناکام بود، اما رشد قیمت سکه ادامه یافت. در مقاطعی از معاملات امروز سکه امامی 12 میلیون و 65 هزار تومان معامله می‌شد.

قیمت سکه امروز رقم‌هایی نزدیک به 12 میلیون و 100 هزار تومان را نیز به ثبت رساند. با احتساب قیمت 1732 دلار برای طلا و قیمت 28 هزار و 390 تومان برای دلار، اندازه حباب قیمتی سکه 12 میلیون و 200 هزار تومانی بیش از 5 درصد به دست می‌آمد. رشد قیمت دلار به افزایشی شدن انتظارات در بازار سکه کمک زیادی کرد، اما به نظر می‌رسید قیمت سکه برای عبور از مرز مهم 12 میلیون و 200 هزار تومانی به کمک طلای جهانی نیز نیاز دارد.

قیمت دلار سنا وارد کانال 28 هزار تومان شد

قیمت دلار آزاد امروز نیز مسیر افزایشی را دنبال کرد و همراه با آن قیمت دلار در سامانه سنا با رشد 202 تومانی نسبت به روز گذشته وارد کانال 28 هزار تومان شد و روی 28 هزار و 111 تومان قرار گرفت. حجم عرضه دلار نسبت به روز گذشته 38 درصد کاهش یافت و روی 5 میلیون و 803 هزار قرار گرفت.

با توجه به اینکه امروز پنج‌شنبه بود و بازار به نوعی نیمی از روز باز بود، کاهش حجم عرضه نمی‌تواند نشانه تغییر سیاست بانک مرکزی در مورد نگه داشتن عرضه در سطوح بالا باشد.

photo_2021-09-30_03-38-20

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار مرز حساس 28 هزار و 300 تومان را از دست نداد و صبح امروز بالای این مرز پیشروی کرد. قیمت سکه با رشد قیمت دلار توانست خود را به مرز 12 میلیون و 100 هزار تومان نزدیک کند، اما عبور از مرز مهم 12 میلیون و 200 هزار تومان نیازمند همراهی طلای جهانی بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید