قیمت درهم امارات کاهش یافت

دلار مرز 28 هزار تومان را حفظ کرد /سکه ارزان شد

کدخبر: ۴۴۵۰۷۹
قیمت دلار مرز 28 هزار تومان را از دست نداد اما قیمت سکه قدری افت کرد.
دلار مرز 28 هزار تومان را حفظ کرد /سکه ارزان شد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار روز گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رساند و به مرز 28 هزار تومان نزدیک شد اما مرز 28 هزار تومان را از دست نداد. 

تحلیل‌گران پایداری دلار بالای این مرز را مهم می‌دانند و معتقدند این امر می‌تواند کمک کند که خریداران بیشتری به بازار وارد شوند. قیمت دلار در شروع معاملات امروز نیز بالای مرز 28 هزار تومان و روی 28 هزار و 40 تومان قرار داشت. 

قیمت دلار صبح امروز نوسانات محدودی داشت. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی 28 هزار 50 تومان ایستاد.

قیمت درهم امارات کاهش یافت

قیمت درهم عصر روز گذشته 7 هزار و 680 تومان بود. قیمت درهم امارت در شروع معاملات امروز روی 7 هزار و 650 تومان قرار داشت.

با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (3.673) عدد 28 هزار و 100 تومان به دست می‌آید. قیمت دلار بازار آزاد در این مقطع 28 هزار تومان بود و اندازه حباب منفی دلار کمتر از 0.5 درصد بود.

دلار و درهم

واکنش قیمت دلار به احیای برجام

سوال اساسی پیش روی فعالان بازار همچنان این است که آیا برجام احیا می‌شود یا خیر. امیدها به احیای زودهنگام برجام اخیرا در بازار کمرنگ شده است، اما برخی اظهارنظرها حاکی از آن است که توافق در نهایت حاصل خواهد شد و دو دلیل برای آن مطرح می‌شود. ایران برای رفع مشکلات اقتصادی خود و آمریکا برای کنترل منطقه به برجام نیاز خواهند داشت.

اما این که این پروسه چقدر زمان می‌برد بسیار مبهم است. در نتیجه فعالان بازار از نوسانات کوتاه مدت و تاثیر اخبار بر بازار استفاده می‌کنند و قیمت دلار قدری ناپایدار شده است. در این میان عملکرد بانک مرکزی برای کنترل دامنه نوسانات اهمیت زیادی دارد. بانک مرکزی در این هفته با وجود نوسان قیمت دلار در سطوح بالای 28 هزار تومان، سطح عرضه را خیلی بالا نبرد.

اگر با وجود عرضه پایین، قیمت دلار رشد نکند، بانک مرکزی این قدرت را پیدا خواهد کرد که در زمان‌هایی که قیمت دلار تمایل به افزایش دارد با بالا بردن ناگهانی عرضه قیمت دلار را کنترل کند.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته رشد خوبی داشت. امروز اولین روز کاری هفته برای طلای جهانی بود، قیمت طلا نتوانست رشد هفته گذشته را ادامه دهد و در اولین ساعات معاملات قدری کاهش یافت.

قیمت طلا در ساعت 11 و 38 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1754 دلار قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز تغییرات محدودی داشت، قیمت سکه تحت تاثیر شروع نزولی قیمت طلای جهانی قدری افت کرد.

قیمت سکه عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 995 هزار قرار داشت، قیمت سکه در شروع معاملات امروز با افت 20 هزار تومانی روز 11 میلیون و 975 هزار تومان ایستاد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار مرز 28 هزار تومان را از دست نداد. قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت طلا قدری پایین آمد. تحلیل‌گران معتقدند در نهایت توافق حاصل خواهد شد، اما زمان احیای برجام بسیار مبهم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید