گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

آرامش نسبی طلا ونقره

کدخبر: ۴۵۱۷۶۹
اقتصادنیوز: امروز طلا و نقره روندی صعود آرامی را تجربه کردند.
آرامش نسبی طلا ونقره

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز با  آغاز به کار بازارهای  اروپا، طلا و نقره هر دو بالاتر از پیش‌بینی معامله شدند. هرچند که فلز زرد 0.13 درصد بالاتر  از رقم‌های پیشیم معامله شد با این حال هنوز نتوانسته است که به مرز 1800 دلار برسد. امروز نقره هم حدود 24 دلار در هر اونس ثابت مانده است. در بقیه معاملات کالایی، مس حدود 0.76% سقوط کرد.

سرمایه گذاران در سراسر جهان در انتظار تصمیمات نشست دو روزه سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند. نشستی که در اواخر امروز سه‌شنبه آغاز شده و نتایج آن فردا به صورت رسمی اعلام می‌شود. انتظار می رود این نهاد  برنامه خرید ماهانه 120 میلیون دلاری اوراق قرضه خود را متوقف کند.

به نظر می‌رسد که فدرال رزرو در حال به روز کردن پیش‌بینی‌های خود درباره تورم و آمار رشد اقتصاد در آمریکا باشد. در حال حاضر تورم در بالاترین حد خود در 30 سال اخیر قرار دارد. تصمیم فدرال رزرو می‌تواند در زمینه میزان ریسک پذیری بازارها در هفته‌های آینده  بسیار تعیین کننده باشد

gold

انتشار گران قیمت اتریوم

شبکه اتریوم در هفته اخیر با عرضه منفی مواجه شده است، زیرا بازارهای حباب دار باعث افزایش مداوم کارمزدهای تراکنش می شوند. بررسی‌های درون شبکه‌ای نشان می‌دهد عرضه رمزارز‌های بازار مانند اتریوم توسط دارندگان بزرگ کمتر شده و به تعداد افرادی که رمزارز‌ها را با نیت نگهداری بلندمدت خریداری می‌کنند، افزوده شده است.

همچنین سران کشور‌های عضو گروه ۲۰ در حاشیه اجلاس خود در ایتالیا سر تصویب حداقل نرخ مالیات جهانی بر درآمد شرکت‌های بزرگ بین المللی توافق کردند. انتظار می‌رود این افزایش نرخ مالیاتی به ۱۵ درصد به تدریج سوگیری شرکت‌های بزرگ به رمزارز‌ها با هدف فرار مالیاتی افزایش دهد.

amCharts

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید