گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

بازارهای جهانی زیر سایه ورژن جدید کرونا

کدخبر: ۴۵۷۳۰۸
اقتصادنیوز: دیروز بخش عمده تحولات بازارهای جهانی تحت تاثیر کشف سویه جدید و تهاجمی‌تر کرونا قرار داشت.
بازارهای جهانی زیر سایه ورژن جدید کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه و پس از انتشارخبر مشاهده سویه تهاجمی‌تر کرونا در آفریقای جنوبی بازارها ملتهب شدند و در این فضا سرمایه‌ها مجددا به پناهگاه سنتی خود یعنی طلا حرکت کردند همین امر هم باعث افزایش قیمت فلز زرد شد. دیروز هر اونس طلای دسامبر(دی) با 20 دلار و 50 سنت افزایش به 1804 دلار و 30 سنت رسید و نقره دسامبر با افت 0.02 دلاری به 23 دلار و 47 سنت در هر اونس رسید.

پیش بینی می‌شد، جمعه این هفته به سبب قرار گرفتن پس از عید شکرگذاری در آمریکا تا حدود زیادی آرام باشد اما خبر بدکرونایی بازار را تا حدود زیادی ملتهب کرد. اتحادیه اروپا و بریتانیا در حال حرکت برای توقف سفرهای هوایی از آفریقای جنوبی هستند. سایر دولت‌ها نیز به سرعت در حال تلاش برای کنترل شیوع نوع جدید ویروس کرونا هستند. دانشمندان مشخص نکرده اند که سویه جدید با چه سرعتی می تواند گسترش یابد یا اینکه آیا در برابر واکسن های موجود کووید مقاوم است یا خیر. سازمان بهداشت جهانی روز جمعه یک جلسه اضطراری در مورد این موضوع برگزار می کند.

gold (1)

کاهش بیت کوین

امروز خبر کشف سویه جدید کرونا در بازار بیت‌کوین هم تاثیر گذاشت و موجب شد این رمزارز به حدود مرز به 55 هزار دلاری سقوط کرد. این درحالیست که تا پیش از انتشار خبرهای اخیر کرونایی پیش‌بینی می‌شد که بیت‌کوین امروز روز خوبی داشته باشد و حتی به مرز 60 هزار دلاری نیز بازگردد.

gold (1)

 

                                                                                                                                 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید