گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

طلا به حوالی ۱۸۰۰ دلار رسید

کدخبر: ۴۶۲۳۷۱
اقتصادنیوز: دیروز طلا صعود چشمگیری داشت، بیت کوین نیز به ۴۸ هزار دلار رسید.
طلا به حوالی ۱۸۰۰ دلار رسید

به گزارش اقتصادنیوز ، فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا با گزارش‌ها و تصمیمات ناخواسته روز را برای گاوهای طلا ساخته اند.

گزارش فدرال رزرو در روز چهارشنبه مبنی بر کاهش محرک‌ها و افزایش نرخ‌های مورد انتظار باعث شد بازدهی خزانه‌داری در روز پنج‌شنبه سقوط کند، زیرا سرمایه‌گذاران نگران اقدامات سختگیرانه این نهاد بودند، اما گزارش چهارشنبه نشان داد که تا حدودی از این سیاست‌ها چشم‌پوشی شده است. این امر به قیمت شمش اجازه داد تا به حوالی سطح کلیدی 1800 دلار در هر اونس رسید.

 افزایش غیرمنتظره نرخ بهره در روز پنجشنبه توسط بانک انگلستان روند مثبت بازار طلا را تقویت کرد. بانک مرکزی انگلیس اولین بانک مرکزی بزرگ جهان بود که پس از همه‌گیری ویروس کرونا که تقریباً دو سال پیش اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داد، تصمیم خود در این زمینه را اجرایی کرد.

هم فدرال رزرو و هم بانک مرکزی انگلیس هشدار داده اند که تورم ناشی از این همه‌گیری فراتر از پیش‌بینی‌های انها بوده است. بانک مرکزی بریتانیا هشدار داد که انتظار دارد این تورم در آوریل(فروردین) به 6 درصد برسد - سه برابر بیشتر از هدف مدنظر آنها بوده است - در حالی که فشار قیمت‌ها در آمریکا در بالاترین سطح چهار دهه اخیر باقی مانده است.

یکی دیگر از شاخص‌های تورم در آمریکا، داده‌های مربوط به ساخت‌وسازهای مسکونی جدید بود که در روز پنجشنبه منتشر شد.

قیمت طلا و نقره در معاملات روز پنجشنبه افزایش شدیدی را ثبت کردند. معامله گران بازار فلزات در این روز چشم انداز افزایش تورم را صعودی ارزیابی کردند. کاهش شاخص دلار ، قیمت بالاتر نفت خام و بازدهی پایدار خزانه داری ایالات متحده نیز برای گاوهای فلزات گرانبها مفید بود. قیمت فلزات امن علیرغم تمایل معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به ریسک در اواخر این هفته افزایش یافتند. هر اونس طلا در ماه فوریه(بهمن) با 34 دلار و 50 سنت افزایش به 1798 دلار و 50 سنت رسید و هر اونس نقره در ماه مارس(اسفند) 0.955 دلار افزایش یافت و به 22.50 دلار رسید.

gold (1)

بیتکوین در کانال ۴۸هزار دلار

رمزارزها اگرچه می توانند شاهد یک جهش کوتاه قیمت باشد، اما به نظر می‌رسد فروشندگان همچنان کنترل را در دست دارند.

بیت کوین (BTC) همچنان به حمایت بالای 46هزار دلار ادامه می دهد که نزدیک به میانگین متوسط 200 روزه است. اگر خریداران به سیگنال‌های فروش بیش از حد در نمودارها واکنش نشان دهند، این ارز دیجیتال می‌تواند شاهد جهش مختصرقیمت به 55هزار دلار باشد.

Screen Shot 1400-09-26 at 01.18.08

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید