در نظرسنجی کیتکونیوز مطرح شد

امید خرده‌فروشان به طلا در سال ۲۰۲۲

کدخبر: ۴۶۷۵۴۷
اقتصادنیوز: سرمایه گذاران خرد نسبت به آینده طلا ونقره در سال 2022 بسیار امیدوار هستند.
امید خرده‌فروشان به طلا در سال ۲۰۲۲

به گزارش اقتصادنیوز ، بر اساس نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز، پس از یک سال ناامیدکننده برای طلا و نقره، خرده‌ فروشان به دنبال نوسانات اخیر بازار پیش‌بینی می‌کنند که این دو فلز امسال سال خوبی داشته باشند.

طلا سال را با افت 3.6 درصدی به پایان رساند و بزرگترین کاهش سالانه خود از سال 2015 را به ثبت رساند. نقره سال 2021 را با افت 11.5 درصدی به پایان رساند که شدیدترین افت این فلز از سال 2014 بود.

هر دو فلز در طول سال گذشته علیرغم تورم بالا نتوانستند تراز مثبتی داشته باشند، چشم‌انداز بهبود اقتصاد جهانی و سیاست‌های تهاجمی‌تر فدرال رزرو از مواردی به شمار می‌رفت تحلیل‌گران در توجیه این روند به آن اشاره کرده‌اند.

سرمایه گذاران خرد امیدوارند که روند نزولی این فلزات به انتهای خود رسیده باشد، نتایج نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که شرکت کنندگان تقریبا به طور مساوی بین طلا و نقره به عنوان دو انتخاب برتر برای بهترین عملکرد در سال 2022 اشاره کرده‌اند.

از 1569 شرکت کننده، 32.7 درصد طلا را به عنوان بهترین عملکرد احتمالی در سال 2022 معرفی کرده‌اند، در حالی که 32.1 درصد به نقره رای داده‌اند. سومین فلز محبوب در سال ۲۰۲۲، مس بود که 12.9 درصد از پاسخ دهندگان روی فلز قرمز شرط بندی کردند. 9.2 درصد دیگر لیتیوم و 6.7 درصد بیت کوین را انتخاب کردند. پلاتین تنها 4.5 درصد پیش‌بینی‌ها را به خود اختصاص داد، پس از آن پالادیوم با 2 درصد قرار گرفت.

همچنان پیش‌بینی ۱۰۰هزار دلاری برای بیت کوین

در بازار رمزارزها، تحلیلگران انتظار دارند که قیمت ارزهای دیجیتال با توجه به نشانه هایی از شرایط بازار سالم تر، تثبیت شوند.

بیت کوین روز جمعه در حدود ۴۱هزار دلار تثبیت شد و در هفته گذشته حدود 9 درصد کاهش یافت. تحلیلگران انتظار دارند قیمت‌ها روند صعودی پیدا کنند، اگرچه ممکن است در صورت نقض سطوح پشتیبانی فنی، این پیش‌بینی محقق نشود.

بیت کوین هفته گذشته در حال سقوط بود، برخی تحلیل‌گران تاکید دارند که این روند به سبب اقدامات و موضع‌گیری‌های فدرال رزرو  برای حذف محرک‌های اقتصادی ناشی از کرونا است.

بیت‌کوین از نظر ارزش در سال پیش سقوط بزرگی را تجربه کرد. اما پیش‌بینی‌هایی وجود دارد که هنوز هم می‌تواند در مقطعی از سال جاری به سطح ۱۰۰هزار دلاری برسد.

مت مالی، استراتژیست ارشد بازار شرکت Miller Tabak+، اعلام کرد: «ارزهای رمزنگاری شده از تزریق نقدینگی عظیم فدرال رزرو از سال 2020 بهره بردند.»

همچنین او در یادداشتی تاکید کرد: این رمزارز به سمت مرز ۱۰۰هزار دلاری پیش می رود. کریپتوها در میان مخاطرات و حدس و گمان‌ها در صدر قرار دارند. باتوجه به سیاست‌های اخیر فدرال‌رزرو، بیت کوین می‌تواند به یک پناهگاه برای سرمایه‌های بازار بدل شود.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید