پیش‌بینی بهتر برای اقتصاد آمریکا

فدرال‌رزرو به داد طلا و بیت‌کوین رسید

کدخبر: ۴۶۸۴۳۹
اقتصادنیوز: دیروز طلا و بیت کوین پس از برگزاری مراسم ادای سوگند جروم پاول در مجلس سنا، روندی افزایشی پیدا کردند.
فدرال‌رزرو به داد طلا و بیت‌کوین رسید

به گزارش اقتصادنیوز  دیروز قیمت جهانی طلا یک 1درصد افزایش یافت. بسیاری این روند صعودی را به ابراز خوشبینی  جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نسبت به اقتصاد و اشتغال آمریکا در مراسم سوگند و هم چنین وعده او برای مهار تورم مرتبط می‌دانند.

پاول در جلسه ادای سوگند خود در مجلس سنای آمریکا اعلام کرئ: «امسال، ما شاهد اقتصادی هستیم که در آن بازار کار به سرعت در حال بهبود است و تورم بالاتر از 2درصد است. این به ما می گوید که اقتصاد دیگر به سیاست های اتخاذ شده ما برای مقابله با همه گیری، نیاز ندارد و یا آن را نمی‌خواهد»

پاول همچنین هشدار داد که اگر تورم تثبیت شود، فدرال رزرو باید سیاست پولی سخت‌گیرانه‌تری را اتخاذ کند که می تواند باعث رکود شود. او گفت: «اگر تورم بیش از حد پایدار شود، این امر منجر به سیاست‌های پولی سخت‌تر می‌شود و می‌تواند منجر به رکود شود.»

رئیس فدرال‌رزرو افزود که بی‌ثباتی قیمت‌ها نیز  می‌تواند تهدیدی برای آمار اشتغال به شمار رود. دستیابی به حداکثر اشتغال مستلزم ثبات قیمت است.

gold (1)

بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی

بیت کوین (BTC) بالاتر از سطح حمایت 40هزار دلار معامله می شود و در 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد افزایش یافته است. خریداران شروع به بازگشت به بازار کرده‌اند، اگرچه به نظر می‌رسد صعودی به سطح مقاومت 45هزار دلاری محدود شده است که نزدیک به میانگین متحرک 200 روزه است.

Screen Shot 1400-10-21 at 23.44.04

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید