در نظرسنجی کیتکونیوز مطرح شد

چشم امید سرمایه‌گذاران به طلای ۲۰۰۰دلار

کدخبر: ۴۸۰۵۴۸
اقتصادنیوز: سرمایه گذاران بازارهای جهانی پیش‌بینی کردند قیمت اونس طلا در هفته جاری به ۲هزار دلار می‌رسد.
چشم امید سرمایه‌گذاران به طلای ۲۰۰۰دلار

به گزارش اقتصادنیوز، طبق پیش بینی‌ها ارزش اونس طلا می‌تواند در هفته آینده به 2000 دلار برسد، زیرا این فلز گرانبها به دلیل تداوم تهاجم روسیه علیه اوکراین و ورود این بحران به هفته دوم، به شدت شاهد کاهش ریسک‌پذیری دربازارها و حرکت سرمایه‌ها به سوی پناهگاه‌های سنتی، روند صعودی به خود گرفته است.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان می دهد که تحلیلگران وال استریت به اینده طلا در هفته آینده خوشبین هستند. اکثریت سرمایه گذاران خرد نیز انتظار دارند که در کوتاه مدت شاهد قیمت های بالاتر باشند.

شان لوسک، یکی از مدیران هجینگ تجاری با والش تریدینگ، می گوید: «اگر طلا در این محیط با ریسک و عدم اطمینان زیاد نتواند به 2000 دلار برسد، پس من نمی دانم چه چیزی طلا را به این قیمت می‌رساند.»

لوسک گفت که می تواند شاهد افزایش 10 درصدی قیمت طلا نسبت به قیمت پایانی سال 2021 باشد. او افزود که در شرایط فعلی، هدف اولیه حدود 2010 دلار در هر اونس ایجاد خواهد شد.

این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کردند و همگی پیش‌بینی می‌کنند که در کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت اونس طلا در بازارها خواهیم بود.

photo_2022-03-05_09-46-47

در همین حال، 1013 رای در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها به صندوق انداخته شد. از این تعداد 714 نفر یا 70 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. 166 یا 16 درصد دیگر کمتر گفتند، در حالی که 113 رأی دهنده یا 13 درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.

احساسات صعودی ثابت در حالی رخ می دهد که بازار طلا هفته را با افزایش قابل توجهی به پایان می رساند. هر اونس طلا در ماه آوریل با 4 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته، آخرین بار با 1965.60 دلار معامله شد. تحلیلگران خاطرنشان می کنند که تقاضای پناهگاه امن برای طلا که ناشی از درگیری فزاینده در اروپای شرقی است، بر روند قیمتی مسلط است و سرمایه گذاران اطلاعات مثبت اقتصادی را نادیده می گیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید