گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

ردپای اثرگذار فدرال رزرو در بازار طلا و بیت کوین

کدخبر: ۴۹۳۰۳۵
اقتصادنیوز: در روز جاری همچنان بازارهای طلا و بیت کوین توانستند از تصمیمات روز گذشته فدرال بهره مند شوند.
ردپای اثرگذار فدرال رزرو در بازار طلا و بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز، پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا در جدیدترین تلاش خود برای مهار تورم، نرخ بهره را افزایش داد، قیمت طلا صبح پنجشنبه در آسیا افزایش یافت. فدرال رزرو تورم را به عنوان یک خطر برای اقتصاد عنوان کرد و در عین حال افزایش بیشتری را برای بقیه سال 2022 لحاظ کرد.

معاملات آتی طلا پس از افزایش 1 درصدی در اوایل معامله، با 1.76 درصد افزایش به 1901.67 دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس به طلا حرکت می کند، روز پنجشنبه افزایش یافت، اما نزدیک به پایین ترین سطح یک ماهه باقی ماند.

فدرال رزرو با صدور تصمیم سیاستی خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره خود را به 1درصد افزایش داد، که بزرگترین افزایش از سال 2000 تاکنون بوده است. طلا، که اغلب به عنوان پوششی در برابر افزایش هزینه ها تلقی می شود، در معامله روز قبل با توجه به بیانیه پاول 1 درصد جهش کرد. بازدهی خزانه داری ایالات متحده نیز در روز چهارشنبه به شدت کاهش یافت و فلز زرد را تقویت کرد.

gold

خطرات دیگر برای بیت کوین

سرمایه گذاران ممکن است بر افزایش نرخ بهره آمریکا و عواقب اقتصادی تهاجم روسیه به اوکراین تمرکز کرده باشند، اما بیت کوین در معرض خطرات دیگری نیز بوده است. کریپتوها پس از افزایش نرخ بهره افزایش پیدا کردند.

با وجود افزایش روز چهارشنبه، بیت کوین سال 2022 را با رکود سپری کرد و تنها در آوریل 17 درصد کاهش یافت. ماه می، یک ماه قوی تاریخی برای کریپتوهاست و تا کنون نشان داده است که سرمایه‌گذاران به هضم ترکیبی سمی از شاخص‌های اقتصادی در حال سقوط و عدم اطمینان جهانی که عمدتاً توسط تهاجم روسیه به اوکراین دامن می‌خورد، ادامه می‌دهند.

بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار تازگی با قیمت بیش از 39هزار و 600 دلار معامله شد که بیش از 5 درصد رشد داشت. اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، با افزایش 6 درصدی، بیش از 2هزار و 930 دلار در حال معامله بود.

無題

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید