تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار می‌رسد؟

کدخبر: ۴۹۵۱۳۱
اقتصادنیوز: تحلیل‌گران بازارهای جهانی هفته خوبی را برای دلار پیش‌بینی نمی‌کنند.
طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار می‌رسد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا در هفته جاری بدترین عملکرد هفتگی خود را در حدود یک سال اخیر به ثبت رساند. طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، نگاه‌های خوش‌بینانه در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد، نسبت به طلا به صورت محسوسی افزایش یافته است. انان این هفته روزهای خوبی را برای طلا پیش‌بینی نمی‌کنند.

اونس طلا در بازارهای جهانی نه تنها هفته را با کاهش 3.7 درصدی به پایان رساند، بلکه این چهارمین هفته متوالی افت بوده است. بازار طلا تحت فشار فروش قابل توجهی قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین عوامل این رویداد افزایش شاخص دلار است. این شاخص به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسیده است.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex در این باره تاکید کرد: در کوتاه مدت تغییر  روندطلا پیش‌بینی نمی‌شود. او همچنین اعلام کرد کاهش قیمت  اونس طلا به 1780 دلار بسیار محتمل است.

او گفت: «افزایش نرخ‌ها علیرغم آمارهای ثابت تورم، طلا را در حالت تدافعی نگه می‌دارد.»

photo_2022-05-14_09-54-24

این هفته 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، دو تحلیلگر، معادل 12 درصد، روند بازار طلا را صعودی، 12 تحلیلگر معادل 71 درصد روند بازار در کوتاه مدت را نزولی و سه تحلیلگر معادل 18 درصد این بازار را با نوسان اندک پیش‌بینی کرده‌اند.

در همین حال، 932  نفر در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها حضور داشته‌اند. از این تعداد، 481 نفر یا 51 درصد به نگاه خوش‌بینانه‌ای به عملکرد طلا در هفته آتی داشته اند. 286 نفر معادل31 درصد روندی نزولی برای بازار این فلز را پیش‌بینی کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید