گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

پیش بینی یک آینده تاریک برای بازار طلا

کدخبر: ۵۲۵۲۹۳
طلا نسبت به اوج های سال 2022 که در زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین به ثبت رسیده بود، به شدت کاهش یافته است.
پیش بینی یک آینده تاریک برای بازار طلا

براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا، روز دوشنبه بالاتر از سطح حمایت اصلی ثابت ماند. خطرات فزاینده رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن برای فلز زرد شده است. همچنین قیمت شمش با افت 7.5 درصدی بدترین سه ماهه خود از مارس 2021 را ثبت کرد.

هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1663.99 دلار رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در حدود 1707 دلار در هر اونس ثابت بود. این درحالیست که داده‌های آمریکا در روز جمعه نشان داد که فشارهای تورمی همچنان بالا است و شاید باعث افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد.

ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره

اما ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد. همراه با بحران مالی در اروپا و بریتانیا، تحلیلگران به خرید طلا به عنوان پناهگاه امن دعوت می کنند.

قیمت شمش نیز از کاهش دلار سود برد و از بالاترین سطح 20 سال گذشته عقب نشینی کرد.

داده‌های روز دوشنبه همچنین نشان داد که احساسات تجاری ژاپن در سه ماهه سوم بدتر شده است.

از سوی دیگر شاخص دلار در روز دوشنبه تا حد زیادی ثابت بود.

هزینه نگهداری از طلا بالا رفت

طلا نسبت به اوج های سال 2022 که در زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین به ثبت رسیده بود، به شدت کاهش یافته است، زیرا هزینه و فرصت نگهداری این فلز همزمان با افزایش نرخ بهره در سراسر جهان افزایش یافته است.

Screen Shot 1401-07-11 at 23.01.08

انتظار می‌رود که این روند در ماه‌های آینده بر قیمت‌های شمش تاثیر بگذارد، زیرا چندین بانک مرکزی برای مبارزه با تورم سرسخت نرخ‌ها را حتی بیشتر افزایش دادند. در این زمینه، به نظر می‌رسد که طلا به‌عنوان یک محافظ تورم در سال جاری تا حد زیادی شکست خورده و 8.3 درصد کاهش یافته است.

با این حال، قیمت‌ فلز زرد ممکن است در کوتاه‌مدت کاهش پیدا کند، به‌ویژه اگر دلار تضعیف‌تر شود.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز دوشنبه بیشتر کاهش یافت زیرا سیگنال‌های منفی بخش تولید ژاپن بر نگرانی‌ها در مورد تقاضا برای فلز قرمز افزود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید