کاهش هیجان در بین بازیگران ارزی

چربی سوزی در بازار دلار /قیمت طلا و سکه ریزش کرد

کدخبر: ۵۲۵۷۷۶
به نظر می رسد معامله‌گران هنوز اخبار مربوط به آزادسازی دلارهای نفتی را تعقیب می‌کنند. ادامه یافتن پمپاژ اخبار مثبت در مورد آزادسازی ارزهای بلوکه شده موجب کاهش هیجان در بین بازیگران ارزی شده و همین امر بر روی تقاضا برای خرید دلار اثر گذاشته باشد.
چربی سوزی در بازار دلار /قیمت طلا و سکه ریزش کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران‌ در دو سه روز اخیر حکایت از چربی سوزی قیمت دلار دارد.قیمت دلار که در اواسط هفته جاری به سقف جدید ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسیده بود در ادامه معاملات هفته به سمت پایین حرکت کرد و اصلاح شد.

کاهش هیجان در بین بازیگران ارزی

به نظر می رسد  معامله‌گران هنوز اخبار مربوط به آزادسازی دلارهای نفتی را تعقیب می‌کنند. ادامه یافتن پمپاژ اخبار مثبت در مورد آزادسازی ارزهای بلوکه شده موجب کاهش هیجان در بین بازیگران ارزی شده و همین امر بر روی تقاضا برای خرید دلار اثر گذاشته باشد.

اثر خروج نمازی ها در بازار دلار 

از سوی دیگر به نظر می رسد  با خروج نمازی ها از ایران و انتقال آن‌ها به عمان خبر آزادسازی ارزهای بلوکه شده در بین معامله گران جدی تر شد و همین موضوع زمینه ی عقبگرد قیمت دلار در تهران را فراهم کرد. 

ریزش آبشاری در بازار دلار؟

البته عده ای از معامله گران معتقد بودند بعد از صعود آسانسوری قیمت دلار در اواسط هفته، ریزش آبشاری هم دور از انتظار نیست و قیمت دلار  در حال اصلاح شدن است.

برگشت قیمت دلار به کانال 32 /خروج افزایشی ها از بازار ؟ 

نرخ دلار در بازار امروز تقریبا ۵۰۰ تومان ارزان شد و به کانال ۳۲ هزار تومان برگشت.اسکناس آمریکایی امروز مرز حساس ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان را هم از دست داد.با عقب نشینی دلار از مرز حساس یاد شده قدرت معامله گران کاهشی بیشتر شد و افزایشی ها از بازار خارج شدند.

چرا قیمت دلار  پایین آمد؟

 نرخ دلار امروز در محدوده ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. برخی از تحلیلگران ارزی می گفتند که به نظر می رسد یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت دلار در تهران به عقبگرد اسکناس آمریکایی در هرات و سلیمانیه برمی گردد.‌

نرخ دلار در هرات امروز به سرنوشت تهران مبتلا شد و تب هیجان خریداران نرخ دلار در بازار یاد شده فروکش کرد.قیمت دلار هرات امروز در مقایسه با دو روز قبل  ۲۰۰ تومان کاهش را ثبت کرد و بر روی ۳۲ هزار و۵۰ تومان قرار گرفت.

سلیمانیه امروز بیشترین کاهش قیمت دلار را ثبت کرد. نرخ دلاردر بازار مذکور امروز به کانال ۳۲ هزار تومان برگشت و با قیمت ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.‌ این قیمت در مقایسه با روز سه شنبه تقریبا ۶۰۰ تومان پایین تر بود. به عبارت دیگر می توان گفت امروز قیمت دلار در سه بازار در کانال ۳۲ هزار تومان معامله شد.

البته برخی دیگر از معامله گران می گفتند دلیل اصلی عقب نشینی قیمت دلار به کاهش قیمت درهم برمی گردد.‌این دسته از بازیگران ارزی عنوان می کردند که یکی از دلایلی که در چند وقت اخیر موجب تقویت انتظارات برای دلار شد، افزایش نرخ حواله درهم بود.

امروز دژ مستحکم حواله درهم شکست. قیمت درهم امروز بعد از چند روز ثبات در یک محدوده خاص نزدیک به ۲۰۰ تومان ارزان شد و به کانال ۸ هزار تومان برگشت.‌ درهم امروز با ۸ هزار و ۹۷۰ تومان به فروش رسید.

قیمت دلار دنده معکوس زد 

خبر اولیانوف به بازار دلار / دو نگاه متفاوت به برجام  

 میخاییل اولیانوف نماینده دایم روسیه در وین اعلام کرده که احتمالا از ماه نوامبر به میز مذاکرات برمی گردیم. البته کارشناسان از پیش نگرانی خود را از موکول شدن ادامه مذاکرات به ماه نوامبر اعلام کرده بودند، انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا در ماه نوامبر برگزار می شود و وضعیت دموکرات ها در برابر جمهوری خواهان نگران کننده است. جمهوری خواهان مخالف احیای برجام هستند و در صورت پیروزی در انتخابات، برای احیای برجام سنگ اندازی خواهند کرد. بنابراین عده ای از معامله گران می گفتند  عقبگرد قیمت ناپایدار است و احتمال در رفتن فنر قیمت دلار  همچنان وجود خواهد داشت. البته برخی منابع آگاه می گویند شرایط توافق نسبت به قبل بهتر شده است و پس از نوامبر این اتفاق حاصل می شود. 

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار 

قیمت اونس طلا روز گذشته عملکرد نسبتا خوبی از خود ثبت کرد و طلای جهانی تا سطح هزارو ۷۲۶ دلار بالا رفت.‌ اما در بازار امروز  به قیمت ۱۷۱۲ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم عصر امروز قیمت دو فلز زرد رنگ نزولی بود.قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با دو روز قبل ۴ هزار و ۴۰۰ تومان پایین آمد و بر روی ۱ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان به فروش رسید.سکه بازان هم امروز با شوک ریزشی نرخ دلار  توان مقاومت نداشتند و قیمت سکه به سمت ابتدای کانال ۱۵ میلیون تومان حرکت کرد.

فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان معامله شد.برخی از فعالان بازار سکه می گفتند در صورت تداوم کاهش قیمت دلار احتمال برگشت سکه به کانال 14 میلیون تومان هم وجود دارد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید