تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

تداوم پیش‌بینی روزهای تاریک برای طلا

کدخبر: ۵۲۹۳۳۸
اقتصادنیوز: برای سومین هفته متوالی، تحلیلگران وال استریت روزهای تاریکی را برای طلا پیش‌بینی کردند.
تداوم پیش‌بینی روزهای تاریک برای طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار طلا به بالای 1650 دلار در هر اونس بازگشته است در حالی که در اواسط هفته به پایین ترین حد خود در دو سال اخیر رسید. با این حال، بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز، روند نزولی مستمر می‌تواند سود هفته را محدود کند.

برای سومین هفته متوالی، تحلیلگران وال استریت روزهای تاریکی را برای طلا پیش‌بینی کردند. 

در میانه هفته به نظر می‌رسید بازار طلا هفته را با کاهش شدید به پایان برساند. با این حال، تغییر انتظارات نرخ بهره در روز جمعه، حرکت صعودی جدیدی را در فلز گرانبها ایجاد کرد. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، برخی مدیران فدرال رزرو در حال بررسی کاهش سرعت افزایش نرخ بهره پس از نوامبر هستند، زیرا نوسانات و عدم اطمینان بر بازارهای مالی حاکم است.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، بازارها همچنان نرخ بهره بالای 5 درصد در اوایل سال 2023 را پیش بینی می‌کنند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت که اگرچه فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره را تا پایان سال کاهش دهد، اما افزایش تورم به این معنی است که نرخ پایانه تغییر نکرده است.

او افزود که در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف است زیرا افزایش نرخ‌های بهره همچنان به حمایت از دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در 20 سال گذشته ادامه می‌دهد.

این هفته، 20 تحلیل‌گر بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. 11 تحلیلگر معادل با55 درصد بر این باورند که در هفته جاری طلا روندی نزولی را طی خواهد کرد. با این حال چهار تحلیلگر هم نسبت به بازار طلا خوش بین هستند و پنج تحلیلگر معادل 25 درصد نیز نوسان چندانی را برای بازار پیش‌بینی نمی‌کنند.

در بخش خرده فروشی نیز 473 پاسخ دهنده در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع 180 رأی دهنده معادل 38 درصد افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند. 192 نفر دیگر یا 41 درصد روند طلا را نزولی و 101 نفر باقی‌مانده، یا 21 درصد، نیز بازار را بدون نوسان پیش‌بینی کرده‌اند.

unnamed

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید