گزارش «اقتصادنیوز» از بازارهای جهانی؛

افت شدید قیمت طلا /معامله گران منتظرند!

کدخبر: ۵۴۱۲۸۲
اقتصادنیوز: دیروزقیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافت.
افت شدید  قیمت طلا  /معامله گران منتظرند!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا و نقره در معاملات دیروز به شدت کاهش یافتند. پس از روند صعودی اخیر برای هر دو فلز، عقب نشینی‌های اصلاحی و مقداری سود توسط معامله گران آتی کوتاه مدت برای شروع هفته معاملاتی ایجاد شد.

تقویت شاخص دلار آمریکا در این روز نیز در برابر گاوهای بازار فلزات موثر بود. طلای فوریه دیروز با 17.70 دلار کاهش به 1792.90 دلار رسید و نقره مارس 0.287 دلار کاهش یافت و به 23.435 دلار رسید.

شرایط دریافت کالابرگ الکترونیکی اعلام شد

یارانه کدام خانوارها قطع شد؟

معامله گران در انتظار یک داده مهم در آمریکا در روز سه شنبه یعنی گزارش شاخص قیمت مصرف کننده برای نوامبر، هستند. پیش‌بینی می شود شاخص بهای مصرف کننده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.3 درصد افزایش یافته باشد.

حتی با وجود روند کند رشد اقتصادی کشورها، بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ این هفته تهاجمی‌ترین سال افزایش نرخ بهره در چهار دهه اخیر برای مهار تورم را به پایان خواهند رساند. جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) صبح سه شنبه آغاز می شود و بعدازظهر چهارشنبه با بیانیه و کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول رئیس فدرال رزرو به پایان می رسد. FOMC احتمالاً نرخ بهره آمریکا را 0.5 درصد افزایش می دهد. سپس، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان در روز پنج‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهند و شاید فدرال رزرو آمریکا را با افزایش نیم واحدی نرخ بهره دنبال کنند.

gold_3d_b_o_usd_x

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید