تحلیلگران کیتکو در پیش‌بینی خود مطرح کردند

معرفی سودده‌ترین دارایی‌ها در سال ۲۰۲۳

کدخبر: ۵۴۷۰۸۰
اقتصادنیوز: بر اساس نظرسنجی آنلاین کیتکو، با رشد قیمت فلزات گرانبها در پایان سال، سرمایه گذاران خرده فروش عملکرد برای طلا در سال جدید پیش‌بینی می‌کنند.
معرفی سودده‌ترین دارایی‌ها در سال ۲۰۲۳

به گزارش اقتصادنیوز ، اونس طلا در بازارهای جهانی سال را کم‌نوسان به پایان رساند، در حالی که نقره در سال 2022 تقریباً 3 درصد افزایش یافت. طلای نقطه ای سال 2022 را با حدود 1828 دلار در هر اونس آغاز کرد و آن را با کمی بالاتر از 1822 دلار در هر اونس به پایان رساند. هر اونس نقره در سال گذشته با 23.28 دلار آغاز شد و سال را با 23.93 دلار در هر اونس به پایان رساند.

کارستن فریچ، تحلیلگر Commerzbank، در این باره تاکید کرد: به لطف بهبود چشمگیر در سه ماهه پایانی 2022، قیمت طلا تقریباً سال را در همان سطح آغازین به پایان رساند.

بزرگترین مانع کلان برای فلزات گرانبها در سال 2022 چرخه انقباض تاریخی توسط فدرال رزرو بود که سریع ترین سرعت افزایش نرخ بهره را از اوایل دهه 1980 مشاهده کرد. به طور کلی، نرخ های سود در سال 2022 با 425 واحد افزایش به محدوده بین 4.25 تا 4.5 درصد رسید.

فریچ خاطرنشان کرد: با توجه به باد مخالف ناشی از افزایش قابل توجه نرخ بهره توسط بانک های مرکزی، به ویژه فدرال رزرو، عملکرد سال گذشته قیمت های طلا، نقره و پلاتین  چشمگیر بود.

با نگاهی به سال جدید، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که طلا و نقره بازدهی خوبی داشته باشند.

نتایج نظرسنجی کیتکو

نتایج نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان به طور مساوی بین طلا و نقره به عنوان دو گزینه برتر برای دارایی‌های با بهترین عملکرد در سال 2023 چشم دوخته‌اند.

از 896 پاسخ دهنده، 37.5 درصد طلا را به عنوان بهترین عملکرد سال 2023 انتخاب کردند، در حالی که 36.8 درصد نقره را انتخاب کردند. سومین دارایی محبوب در سال جدید، مس بود که تنها 8 درصد از آرا را به خود اختصاص داد. همچنین 4.7 درصد پاسخ دهندگان  نفت و بیت کوین را انتخاب کردند و 3.7 درصد شرکت کنندگان نیز به پلاتین و لیتیوم رای دادند. امسال پالادیوم کمترین اقبال میان شرکت‌کنندگان راداشت و تنها 0.9 درصد را به خود جذب کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید