در نظرسنجی کیتکونیوز مطرح شد

اختلاف بازیگران خرد و تحلیل‌گران درباره نوسانات طلا

کدخبر: ۵۵۱۸۴۹
اقتصادنیوز:نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که سرمایه گذاران خرده فروش به میزان قابل توجهی نسبت به طلا خوشبین هستند.
اختلاف بازیگران خرد و تحلیل‌گران درباره نوسانات طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، بانگاهی به آمار طلا در نخستین ماه 2023 آشکار می‌شود که ژانویه ماه خوبی برای طلا به شمار می‌آمده است. اونس طلا این هفته را نزدیک به بالاترین حد 9 ماهه خود به پایان رساند. بازار طلا برای پنج هفته متوالی افزایش یافته است. همچنین قیمت‌ها در ماه اول سال 2023 بیش از 5 درصد رشد داشته است.

با این حال به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران هنوز وارد بازار نشده باشند؛ همین پدیده نیز سبب شده است که برخی از تحلیلگران این سوال را مطرح کنند که این افزایش جدید چقدر پایدار خواهد بود. در حالی که قیمت طلا در سال جاری 5 درصد افزایش یافته ، داده های بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، نشان می دهد که تقاضای ETF همچنان در حال کاهش است.

این هفته فدرل رزروگزارشی بسیار صعودی در مورد طلا منتشر کرد. تحلیلگران گفتند که آنها انتظار دارند این فلز گرانبها یک دارایی اصلی برای سه سال آینده باشد.

در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد این پیش‌بینی در بازار فلزات گرانبها شده است، می‌توان به دلار اشاره کرد. این واحد پول  از بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته در سپتامبر بیش از 10 درصد کاهش ارزش داشته است و به نظر نمی‌رسد که در آینده ای نزدیک جهشی در شاخص آن به وجود آید.

به گفته تحلیلگران، دلار آمریکا در حال کاهش است زیرا بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو چرخه انقباض تهاجمی خود را کند کند. 

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که سرمایه گذاران خرده فروش به میزان قابل توجهی روندبازار را صعودی ارزیابی می کنند.

اگرچه اکثر تحلیلگران در بلندمدت به آینده طلا خوش بین هستند، اما بسیاری گفته اند که تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در هفته آینده خطرات زیادی را در بازار ایجاد می کند و سرمایه گذاران ممکن است بخواهند برخی از سودها را در سطوح فعلی قفل کنند. برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ورود هستند، توصیه‌های همه جانبه این بوده است که بازار را با قیمت‌های فعلی دنبال نکنند.

unnamed

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ده تحلیلگر یا 53 وضعیت طلا در هفته آتی  را نزولی، 16 درصد  صعودی و 32 درصد کم‌نوسان ارزیابی کردند.

 در نظرسنجی های آنلاین نیز 1127 نفر شرکت  کرده اند. از این تعداد 723 نفر یا معادل 64 درصد روند بازار طلا در هفته آتی را صعودی. 251 نفر معادل 22 درصد  این روندرا نزولی و بقیه آنها  معادل 14 درصد پیش‌بینی کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید