گزارش «اقتصادنیوز» از بازارهای جهانی؛

کاهش اندک قیمت طلا /بازارها نگران تورم و افزایش نرخ بهره

کدخبر: ۵۵۵۷۷۶
هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1841.32 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا با 0.3 درصد افزایش به 1850.70 دلار در هر اونس رسید.
کاهش اندک قیمت طلا /بازارها نگران تورم و افزایش نرخ بهره

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا نسبت به پایین‌ترین حد خود در پنج هفته اخیر در روز پنج‌شنبه اندکی افزایش یافت اما به دلیل قوی‌تر از حد انتظار بودن داده‌های خرده‌فروشی و نشانه‌های تورم ثابت در آمریکا، همچنان نگرانی‌هایی بابت افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افزایش بازدهی خزانه‌داری، وجود دارد.

فلز زرد در روز چهارشنبه پس از آن که داده ها نشان داد فروش خرده فروشی آمریکا به طور قابل توجهی بیش از حد انتظار در ژانویه رشد کرده است، به شدت کاهش یافت.

انگیزه جدید برای افزایش نرخ بهره؟

این داده ها، همراه با آمار تورم قوی تر از حد انتظار در ماه، نگرانی هایی را در مورد ثابت ماندن تورم افزایش داد و به فدرال رزرو انگیزه بیشتری برای ادامه افزایش نرخ بهره در سال جاری داد.

قیمت طلا بخش عمده ای از دستاوردهای اخیر خود را با توجه به این نگرانی ها تثبیت کرده است، زیرا بازارها شروع به گرفتن پیش‌بینی‌هایی کردند که فدرال رزرو می تواند به طور بالقوه در سال جاری تغییر کند. بانک مرکزی تاکنون به لفاظی های تند خود ادامه داده است.

هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1841.32 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا با 0.3 درصد افزایش به 1850.70 دلار در هر اونس رسید تا هر دو تا این هفته به ترتیب 1.5 و 0.9 درصد کاهش داشتند.

gold_3d_b_o_usd_x

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید