گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

تداوم چهارهفته‌ای روزهای درخشان طلا

کدخبر: ۵۶۳۰۷۹
اقتصادنیوز: قیمت طلا برای چهارمین هفته متوالی افزایشی شد و شاخص دلار به پایین ترین حد هفت هفته اخیر سقوط کرد.
تداوم چهارهفته‌ای روزهای درخشان طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا در روز جمعه نوسانات اندکی را تجربه کرد و برای سومین هفته متوالی از دلار پیشی گرفت. نشانه‌هایی از رفتار کمتر تهاجمی فدرال رزرو و از سوی دیگر آشفتگی در بخش بانکی باعث شد معامله گران به فلز زرد به عنوان پناهگاه امن سنتی روی آورند.

قیمت طلا نیز برای چهارمین هفته متوالی افزایشی شد. شاخص دلار نیز به پایین ترین حد هفت هفته اخیر سقوط کرد.

کاهش مجدد دلار پس از آن اتفاق افتاد که فدرال رزرو در اوایل این هفته نرخ های بهره را افزایش داد، اما اشاره کرد که ممکن است به اوج نرخ رسیده باشیم، زیرا بحران بانکی اخیر تأثیر اقتصادی رو به رشد هزینه های وام بالا را برجسته کرد.

هر اونس طلا در عدد 1993.60 دلار ثابت ماند، در حالی که معاملات آتی طلا در 1995.65 دلار در هر اونس ثابت ماند. طلای نقطه ای در این هفته حدود 0.2 درصد افزایش یافت، معاملات آتی طلا نیز پیش بینی می‌شود در هفته 1 درصد افزایش داشته باشد. فلز زرد اکنون کمتر از 100 دلار از رکورد 2074.88 دلار در هر اونس در طول همه‌گیری کووید 2020 فاصله دارد.

ورشکستگی چندین بانک منطقه‌ای آمریکا باعث شد که سرمایه‌گذاران در سه هفته گذشته به دلیل نگرانی از شیوع این ورشکستگی، به طلا پناه ببرند. در حالی که تنظیم‌کنندگان بازار برای بازگرداندن اعتماد به سیستم بانکی مداخله کردند.

gold_3d_b_o_usd_x

بیت‌کوین در کانال ۲۸تایی

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که بیت‌‌کوین/دلار آمریکا تقریباً ۸ درصد نسبت به پایین‌ترین سطح یک شبه خود افزایش یافته است تا بالاترین سطح ۹ ماهه را در Bitstamp به چالش بکشد.

در حال حاضر بیت کوین در سطح ۲۸هزار دلاری قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید