گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار ارز و سکه تهران ؛

طوفان در بازار دلار / در بازار طلا و سکه گردوخاک به پا شد!

کدخبر: ۶۰۲۶۶۰
اقتصادنیوز: در بازار امروز شنبه 15 مهرماه 1402 فنر قیمت دلار، سکه و طلا در رفت و بازار با افزایش تقاضای خریداران روبرو شد.
طوفان در بازار دلار / در بازار طلا و سکه گردوخاک به پا شد!

 به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار که چند روزی را در منطقه خاکستری ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان سپری کرده بود در اولین روز هفته جاری بعد از سیگنال‌های منفی درباره احتمال تمدید تحریم‌های موشکی ایران و مخالفت آمریکا با انتقال یک میلیارد دلار پول نقد از عراق به ایران جهش قابل‌توجهی را ثبت کرد. البته خبرهای مهمی دیگر هم به بازار امروز مخابره شد و به نظر می‌رسد همین امر موجب شد تا کفه ترازوی جناح افزایشی بازار سنگین‌تر از روزهای گذشته شود و در بازار دلار بعد از چند روز آرامش نسبی در یک وضعیت طوفانی قرار بگیرد.

 امروز شنبه ۱۵ مهرماه، روز پر خبری برای بازار ارز و سکه تهران بود. از همان ساعات اولیه شروع به کار بازار، اخباری در مورد زلزله شدید در افغانستان به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد و کمی بعدتر عملیات حماس موسوم به طوفان الاقصی در درون سرزمین های تحت کنترل اسرائیل توجه بازیگران ارزی را به خود جلب کرد.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد بازار ارز هرات که در شروع معاملات نقدی امروز با گپ مثبت باز شد؛ اما بعد از اینکه هرات لرزید؛ بازار مذکور به حالت نیمه‌تعطیل درآمد و  قیمت دلار نقدی از این بازار اعلام نشد.

آن‌طور که معامله‌گران مدعی هستند نرخ دلار قبل از زمین‌لرزه با رشد تقریباً ۴۵۰ تومانی تا مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفته بود. دلار فردایی هرات هم در زمان‌نگارش این گزارش مرز مقاومتی ۵۰ هزار تومان را شکست و تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان پیشروی کرد. البته عصر امروز از سرعت صعودی دلار فردایی در هرات تا حدودی کاسته شد و با ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دو روز قبل ۷۰۰ تومان بالاتر بود.

در تهران هم قیمت دلار امروز طبق ادعای عده‌ای از بازیگران ارزی با ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان روانه بازار شد و مرز ۵۰ هزار تومان را لمس کرد. البته نرخ دلار در بازار فردایی تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان رشد کرده بود.

نرخ حواله درهم نیز امروز جهش چشمگیری را ثبت کرد و از نظر معامله‌گران درهم امروز حسابی پشت اسکناس آمریکایی را گرفت. قیمت درهم امروز از یک مرز مقاومتی مهم یعنی محدوده ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد.

فنی‌ها معتقدند در شرایط کنونی درصورتی‌که قیمت درهم امارات به سمت کانال ۱۴ هزار تومان گام بردارد سوخت افزایش دلار به کانال ۵۱ هزار تومان فراهم خواهد شد.

عده‌ای از معامله‌گران تصور می‌کنند افزایش قیمت دلار تا ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان بوده و پس از آن به کاهش برمی‌گردد. اما در مقابل افزایشی‌ها معتقدند تا زمانی که قیمت دلار بالای ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان است می‌تواند کانال ۵۱ هزار تومان را تست کند.

بااین‌حال، در سمت رسمی بازارها، قیمت دلار امروز، شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش ۶ تومانی نسبت به‌روز کاری قبل در سطح ۴۱ هزار و ۲۰۹ تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو نیز نسبت به‌روز گذشته نوسان بیشتری را به ثبت رسانده و با افزایش قابل‌توجه ۵۸۰ تومانی نسبت به‌روز گذشته در سطح ۴۳ هزار و ۶۶۲ تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۱ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به‌روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است. نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۴۶۳ تومان، ۳۹ هزار و ۶۹۳ تومان و ۱۰ هزار و ۲۰۱ تومان درج شده است.

 در بازار طلا و سکه هم امروز بعد از صعود قیمت دلار گردوخاک به پا شد و قیمت ها صعودی شد طلا ۱۸ عیار عصر امروز به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان رسید که نسبت به دو روز قبل ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان گران شده است.

از سوی دیگر به دنبال افزایش قیمت دلار، قیمت سکه امامی هم به پرواز درآمد و کانال ۲۸ میلیون تومان را فتح کرد و تا پله دوک کانال فوق بالا رفت > این درحالی‌که عصر پنجشنبه گذشته قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود ۲۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شده بود.

 آخرین باری که سکه امامی در کانال ۲۸ میلیون تومان معامله شده بود به ۲۶ شهریورماه بازمی‌گردد. در حال حاضر برخی از تکنیکالیست‌ها باور دارند سکه به کندل فول بادی صعودی رسیده است و اگر تا آخر وقت معاملاتی قیمت کاهش پیدا نکند و کندل همین شکلی باقی بماند این امر احتمالاً به معنای شروع روند صعودی پرقدرت در بازار سکه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید