گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا وارز تهران

تداوم نوسان سکه روی مرز 29 میلیون‌تومانی/پیش بینی قیمت سکه امروز ۹ آبان ۱۴۰۲

کدخبر: ۶۰۷۰۷۰
اقتصادنیوز:سکه در حال حاضر مرز مقاومتی مهم ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل، مرز ۲۹ میلیون تومان هم برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
تداوم نوسان سکه روی مرز 29 میلیون‌تومانی/پیش بینی قیمت سکه امروز ۹ آبان ۱۴۰۲

به گزارش اقتصادنیوز،تحلیل‌گران و معامله‌گران  بازار سکه معتقدند که در چند وقت گذشته اخبار جنگ حماس و اسرائیل یکی از مولفه‌های تأثیرگذار بر قیمت سکه امامی در بازار تهران است.

اما به موازات جنگ غزه یک خبر از کنگره آمریکا، بازار ارز را هدف قرار داد، کنگره ایالات متحده به دنبال اجرایی کردن سخت‌ترین تحریم‌های نفتی علیه ایران است. افزایش و رکوردزنی صادرات نفت ایران در چندماه اخیر یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دلار و انتظارات معامله‌گران بوده است، که به پشتوانه برخی تحلیل‌ها در بلومبرگ و اکونومیست معامله‌گران تصور می‌کردند که به خاطر چراغ سبز ایالات متحده برای فروش نفت ایران در ازای توافق نانوشته است.

هرچند در واقعیت تمام آمارها حاکی از افزایش صادرات نفت ایران است اما افزایش این صادرات به واسطه توافق نانوشته بارها توسط وزیر نفت رد شد. باید دید اگر تحریم‌های نفتی ایران توسط ایالات متحده تشدید شود میزان فروش نفت چه تغییری خواهد کرد. اگر مقدار فروش نفت ایران در صورت افزایش تحریم‌های نفتی کاهش پیدا نکند چنین تحریمی احتمالا بازار ارز را دچار تنش نمی‌کند‌.

پس از ثبت کندل برگشتی ستاره ثاقب در روز شنبه بازار سکه در روز یکشنبه و دوشنبه نزولی شد ولی سایه ریسک‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه سکه را در محدوده حمایتی خود متوقف کرد.

روز قبل سکه امامی به حمایت خط روند کاهشی کوتاه مدت خود برخورد کرد ولی در محدوده حمایتی فوق متوقف ماند. از پانزدهم مهرماه در تایم فریم ساعتی سکه امامی پنج بار با نزدیکی به این خط روند حمایت شده و رو به بالا برگشته است. در صورتی که حمایت خط روند شکسته شود انتظارات صعودی در بازار طلا ضعیف می‌شود ولی اگر این حمایت حفظ شود می‌توان انتظار یکی بالایی در قسمت سکه را متصور بود.

قیمت طلای جهانی روز دوشنبه ۸ آبان۱۴۰۲ مرز ۲ هزار دلار را از دست داد و تا ۱۹۹۱ دلار پایین آمد. دو روز قبل قیمت اونس طلا تا ۲۰۰۹ دلار بالا رفته بود.البته شب گذشته  قیمت طلای جهانی نزدیک مرز ۲ هزار دلار به فروش رسید.

همچنین روز دوشنبه بازار سکه مانند قیمت طلا مسیر کاهش را دنبال کرد.بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی روز یکشنبه بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک‌ میلیون‌ تومان ارزان شد و در حدود ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. روند کاهشی سکه امامی در روز دوشنبه هم ادامه پیدا کرد و تا ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده که نسبت به‌روز قبل ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده است.البته در واپسین ساعات معاملات نقدی روز دوشنبه قیمت هر قطعه سکه‌امامی در حول و حوش ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.
سکه در حال حاضر مرز مقاومتی مهم ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل، مرز ۲۹ میلیون تومان هم برای سکه بازان از اهمیت بسزایی برخوردار است. به عقیده آنها درصورتی‌که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهشی روز قبل ادامه دهد جو فروش در بازار سکه سنگین‌تر خواهد شد
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید