حال و هوای بازار سکه و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

سایه سنگین طلا روی بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 21 آذر

کدخبر: ۶۱۵۳۹۱
اقتصادنیوز: این روز ها نوسانات ریزشی بازار طلای جهانی، قیمت سکه در ایران را تحت تاثیر قرار داده است.قیمت طلای جهانی دیروز تا ۱۹۸۰ دلار پایین آمد. این قیمت با سقف تاریخی هفته گذشته بیش از ۱۵۰ دلار فاصله دارد.
سایه سنگین طلا روی بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 21 آذر

به گزارش اقتصادنیوز، شب گذشته در معاملات پشت خطی سکه، معامله‌گران برای پیش‌بینی روند  قیمت سکه امامی  در روز جاری تاکید داشتند: با توجه به سقوط سنگین قیمت طلای جهانی و تداوم آرامش در بازار دلار، سکه امامی هم توانی برای صعود نخواهد داشت.

فعالان اقتصادی می گویند با توجه به سیگنال‌های منتشر شده از سوی بازار‌ساز ارزی مبنی بر تلاش این نهاد در راستای ثبات‌بخشی به بازار ارز و همچنین مشاهده روند نوسانات بازار در ماه‌های پیشین می‌توان گفت احتمال سرایت این رفتار دلار به بازار زمستان نیز وجود دارد. چرا که در ماه‌های پیشین مشاهده شد که نوسانات قیمتی ناشی از اخبار جنگ نیز نتوانست بازه نوسان دلار را برای طولانی مدت تغییر دهد و با فروکش کردن اخبار منفی، نرخ نیز کاهش یافت.

به عبارت دیگر ؛ در شرایطی که قیمت دلار جانی برای عبور از سد مستحکم ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان ندارد احتمالا در روز سه شنبه سکه‌بازان بار دیگر نوسانات بازار طلای جهانی را تحت نظر خواهند گرفت تا مسیر حرکتی خود را تعیین کنند. بررسی ها نشان می دهد قیمت طلای جهانی دیروز تا ۱۹۸۰ دلار پایین آمد. این قیمت با سقف تاریخی هفته گذشته بیش از ۱۵۰ دلار کاهش را نشان می دهد. 

تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه امامی در حال حاضر برای رسیدن به مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد و از طرف دیگر در صورتی که محدوده ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد، عقب‌نشینی تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید